دبیر دبیرستان حدیث کساء ناحیه یک ری :

در ریاضی همه به یک زبان صحبت می‌کنند

شهر‌ری (پانا) - دبیر ریاضی دبیرستان حدیث کساء ناحیه یک ری‌ از کارایی زبان ریاضی جهت برقراری ارتباط بین افراد مختلف در سراسر جهان صحبت کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
در ریاضی همه به یک زبان صحبت می‌کنند

مریم اعیان‌منش دبیر ریاضی دبیرستان حدیث کسا با تاکید بر اهمیت یادگیری ریاضی در کودکی بیان کرد‌: طبق تحقیقات به‌دست آمده کسانی که در کودکی ریاضی را یاد می‌گیرند‌، سلول های خاکستری مغزشان به‌نسبت دیگر همسالان خود‌، فعال‌تر شده و در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل می‌کنند.

وی در ادامه افزود: افرادی که در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند معمولا افراد منطقی هستند و چشم‌انداز وسیعی دارند که به آن‌ها کمک می‌کند در حل مسائل گوناگون‌، به درستی عمل کرده و بهترین راه‌حل را انتخاب کنند.

اعیان‌منش در پاسخ به اینکه چرا بیشتر افراد بر این عقیده‌اند که ریاضی درس سختی است‌، بیان کرد: عوامل مختلفی وجود دارد که سبب شکل‌گیری این تفکر نادرست در جامعه شده که از مهم‌ترین آن می‌توان به القای منفی خانواده و اطرافیان به کودکان اشاره کرد؛ متاسفانه کودک از همان خردسالی از اطرافیان خود می‌شنود که ریاضی درس سختی است و در ضمیر ناخودآگاهش نسبت به ریاضی، نگرش منفی بوجود می‌آید.

وی در ادامه اظهار کرد: از دیگر عواملی که باعث می‌شود درس ریاضی سخت جلوه کند، محدودیت زمان تدریس در مدرسه است که موجب می‌شود دبیر نتواند وقت کافی را برای تفهیم درس برای دانش‌آموزان بگذارد و در نتیجه دانش‌آموز کاملا بر آن مبحث مسلط نمی‌شود.

دبیر ریاضی در ادامه با اشاره به کاربردی بودن ریاضی در زندگی روزمره، بیان کرد: متاسفانه در کتاب‌های درسی به کاربرد مبحث مورد نظر در زندگی اشاره کافی نمی‌شود و دانش‌آموزان از فواید آن آگاه نشده و یادگیری‌اش را بیهوده تلقی می‌کنند؛ در صورتی که اگر منطقی نگاه کنند می توانند کاربرد‌های گوناگون ریاضی را در فعالیت‌های روزانه خود ببینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مخرب‌ترین عاملی که باعث ضعف دانش‌آموزان در ریاضی می‌شود رونویسی از حل‌المسائل است که سبب عادت دانش‌آموزان به رونویسی شده و دانش‌آموز نمی‌تواند بدون استفاده از این کتاب‌ها خودش مسئله را حل کرده و به جواب برسد؛ در نتیجه، این رونویسی‌ها سبب ضعف دانش‌آموز در درس ریاضی می‌شود؛ پس لازم است دانش‌آموزان از همان سال اول دبستان عادت کنند خودشان مسائل را حل کنند تا بتوانند در درس ریاضی موفق باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار