پاسخ مثبت نمایندگان به مطالبه کارمندان و معلمان درباره سن بازنشستگی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس با اشاره به حذف بند (د) تبصره بودجه سال ۱۴۰۱، این اقدام کمیسیون تلفیق را در حمایت از درخواست و مطالبه کارمندان و معلمان درباره تغییر سن بازنشستگی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ مثبت نمایندگان به مطالبه کارمندان و معلمان درباره سن بازنشستگی

به گزارش خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی با اشاره به مصوبه امروز (شنبه 2 بهمن) کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف بند (د) تبصره 20 لایحه بودجه 1401، گفت: این بند که دارای سه جزء بود با مخالفت اعضای کمیسیون تلفیق مواجه و پس از بحث‌های کارشناسی صورت گرفته حذف شد.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه این بند مورد اعتراض شدید کارکنان دولت و معلمان قرار گرفت، افزود: کمیسیون تلفیق صدای اعتراض معلمان و کارکنان دولت را شنید و با پیشنهاد حذف کامل این بند از لایحه بودجه موافقت شد.

وی ادامه داد: در جزء اول بند (د) لایحه بودجه 1401 آمده بود؛ سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری، سازمان تامین اجتماعی، 2 سال افزایش می یابد.

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس اضافه کرد: همچنین در جز 2 این بند نیز آمده بود؛ حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی، دو (2) سال افزایش می یابد. احکام قطعی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی است.

وی یادآور شد: در جز 3 این بند نیز آمده بود؛ محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری، سازمان تامین اجتماعی، براساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس تأکید کرد: هر سه جزء درج شده در بند (د) به ضرر بازنشستگان بود که خوشبختانه کمیسیون تلفیق به حذف آن رأی مثبت داد تا جو منفی ایجاد شده ناشی از این بند در بین کارمندان و معلمان از بین برود./

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار