نائب رئیس جودو شهرستان ملارد:

علاقه به کار و زندگی، عامل موفقیت در برقراری تعادل بین آنها است

ملارد (پانا) - نائب رئیس جودو شهرستان ملارد، عشق و علاقه قلبی به کار، حمایت‌های دائمی خانواده و همسر، برنامه‌ریزی دقیق و ورزش کردن را از عوامل موفقیت مادران شاغل و سرزندگی آنها را باعث موفقیت در برقراری تعادل دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
علاقه  به کار و زندگی، عامل موفقیت در برقراری تعادل بین آنها است

یکی از دغدغه‌های انسان از دهه‌های پیش، شاغل بودن مادرانی است که پا به پای همسرانشان برای تحکیم بنیان خانواده تلاش می‌کنند. این دغدغه امروزه بسیار بیشتر از قبل شده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی یکی از معضل‌های کنونی به شمار می‌رود. به مناسبت روز مادر و وظایف بسیاری که بر دوش همه مادران سنگینی می‌کند، با یک مادر ورزشکار گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

زینب درج‌سنگ، نائب رئیس رشته جودو شهرستان ملارد، مربی و داور رشته‌های کاراته، جودو و دفاع شخصی است. او که پس از آسیب‌های جدی از قهرمانی عرصه ملی جا مانده است، ناامید نشده و همچنان مسیر خود را در رشته های تیراندازی و دفاع شخصی ادامه داده است.

وی در خصوص فعالیت‌های خود در رشته‌های ورزشی، می‌گوید: اولین رشته ورزشی من در زمان کودکی کاراته بوده است و در کنار آن ورزش جودو را هم ادامه دادم و موفق به کسب مدال طلا در رشته جودو و کسب سبک شیتوریو در رشته کاراته در مقام کشوری شدم.

وی در خصوص برقراری تعادل بین کار و زندگیش اینگونه شرح داد: اگر انسان عشق به کاری را در وجود خود داشته باشد تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تعادل بین زندگی و کار حرفه‌ای برقرار کند به طوری که هیچ کدام بر اثر بی‌توجهی لطمه نبینند و این تعادل نه فقط با تلاش‌های من بلکه ابتدا با لطف پروردگار و سپس کمک‌های خانواده‌ برقرار شد.

قهرمان ملی جودو و کاراته، تاثیرگذاری همسرش در موفقیت‌هایش را این‌گونه تعریف کرد: بدون شک در تمامی موفقیت‌های من همسرم سهم فراوانی داشته است، اگر توجه، تشویق و یاری او نبود مطمئناً در اثر مشکلات فراوان کاری و زندگی دوام نمی‌آوردم و خسته می‌شدم، حمایت‌های شبانه‌روزی همسرم انگیزه‌ای برای جبران زحمت‌هایش است.

اگر انسان در وجود خود، به کاری عشق داشته باشد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تعادل بین زندگی و کار حرفه‌ای برقرار کند

او پشت درهای کلاس‌هایم منتظر می‌ماند تا انگیزه‌ای برای ترغیب و تشویق من باشد.

درج‌سنگ در مورد انتظار از فرزندانش گفت: فرزندان من یعنی دختر و پسرم، شاگردانی هستند که در طول این همه سال به من به عنوان مربی و یک دوست اعتماد کرده‌اند و از آنها انتظار دارم به خوبی درس‌هایشان را بخوانند و در آن همچون ورزش موفق باشند.

وی درمورد برنامه‌ریزی به مادران دیگر، پیشنهاد کرد: به عنوان یک مادر شاغل از تمامی مادران می‌خواهم در کنار کارهای شخصی و شاید شغل‌های طاقت فرسا و سخت، به ورزش و روحیه خویش بپردازند، چرا که در طول سالیان زیاد مادران بسیاری را دیده‌ام که در اثر کم‌تحرکی و مشغله‌های فراوان، مشکلات جدی جسمی فراوانی برای آن‌ها بوجود آمده و آسیب‌های جدی عصبی، سلامت و عشق به خانواده‌هایشان را تهدید کرده است.

مربی جودو و کاراته ملارد خاطرنشان کرد: مادران باید روحیه و شادی خود را حفظ کنند چرا که آنها منبع آرامش و سلامت خانواده هستند.

خبرنگار دانش‌آموز: شقایق قانعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار