مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل استانداری اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: الگوی کشت گلخانه‌ای در استان بیشتر مدنظر قرار گرفته و سرمایه‌گذاری خوبی هم در این بخش ایجاد شده ولی لازم است ضمن ایجاد زیر ساخت‌های لازم، این گلخانه‌ها به‌صورت مداوم فعالیت داشته باشند در غیر این صورت گلخانه‌های فصلی منجر به اشتغال پایدار و رونق تولید و صادرات نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی سنتی منجر به تولید ثروت نمی‌شود، افزود: کشاورزی ما باید از کشاورزی سنتی خارج و مجهز به تکنولوژی روز و مدرن باشد تا منجر به تولید ثروت، رونق تولید و اشتغال، توسعه صادرات و رقابت در بازارهای جهانی شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در بحث ایجاد گلخانه‌ها هم کشت سنتی قابل‌قبول نبوده و ضروری است ایجاد و راه‌اندازی آنها بر اساس تکنولوژی روز دنیا باشد.

استاندار اردبیل توسعه کشت در شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد مغان را یادآور شد و گفت: محصولات شهرک‌های گلخانه هزار و ۶۰۰ هکتاری شهرستان پارس‌آباد صادرات محور هستند و می‌تواند در تحقق شعار جهش تولید نقش فوق‌العاده‌ای را ایفا کند.

عاملی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی نقش مهمی در اشتغال پایدار و کاهش هزینه‌های تمام شده محصولات تولیدی دارد، افزود: مهم‌ترین اولویت دولت حمایت از تولید و بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و اشتغال استان است و تکمیل زنجیره تولید واحدهای کشاورزی نیز از جمله اقداماتی است که برای تأمین زیرساخت‌های آن حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای تولید ثروت و ارزش افزوده در بخش کشاورزی نیاز به اقدامات تحولی است و باید تغییرات اساسی در شیوه‌های تولید صورت گیرد.

استاندار اردبیل تصمیم‌سازی در حوزه کشاورزی با مشارکت کارشناسان و فعالان کشاورزی را گامی برای افزایش ثروت در این بخش و سایر حوزه‌های مهم استان دانست و بیان کرد: فعالان این حوزه اشرافیت بیشتری نسبت به مسائل دارند و باید با بخش‌های دولتی برای تصمیم‌سازی در این بخش مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار