گزارش پانا از رکود بازار مسکن :

حباب بازار مسکن رو به کاهش است / تخفیف فروشندگان واقعی پس از رکود چندین ماهه

خبرگزاری پانا: بازارهای سرمایه ای در انتظار تصمیم دولت با ثبات نسبی درنرخ و حتی کاهش قیمت مواجه شده اند که این وضعیت در بازار مسکن هم به چشم می خورد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا ، در واقع بازار مسکن که متاثر از افزایش نرخ در دیگر بازارهای سرمایه ای ست، با ثبات و کاهش نرخ در این بازارها وضعیت با ثبات تری پیدا کرده و حتی برخی از مالکان که برای فروش عجله بیشتری دارند، حاضر به کاهش قیمت ها شده اند.

براساس این گزارش، رکود تورمی که در تابستان سال گذشته از سوی کارشناسان به عنوان زنگ خطر نام برده می شد و در نهایت افزایش دو برابری قیمت ها را در پاییز سال گذشته به همراه داشت، در شرایط کنونی تبدیل به رکود کاهشی شده است که نتیجه آن تا چند ماه دیگر در بازار مسکن مشخص می شود.

به دلیل اینکه رکود بازار کاهشی است، بنابراین احتمال این وجود دارد که در چند ماه آینده قیمت ها با کاهش مواجه شود و خرید و فروش هم رونق بیشتری پیدا کند.

مصطفی‌قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود قیمت مسکن در طی هفته‌های گذشته کاهش داشته است، افزود: گزارش‌های میدانی از سطح شهر، مشاوران املاک و همیاران مسکن در محلات در زمانی که قیمت مسکن به شدت افزایش یافت حاکی از این بود که قیمت مسکن 20 درصد حباب دارد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت چند هفته از رشد قیمت‌ها به مرور قیمت مسکن افت کرد و از آن 20 درصد حباب ایجاد شده در آن زمان، حدود 11 درصد حباب قیمت مسکن باقی‌مانده و 9 درصد از آن حباب کاهش یافته است.

قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که با وجود برسر کارآمدن دولت جدید هنوز خرید و فروش مسکن در حالت رکود بسر می‌برد، گفت: وقتی که در سال 91 قیمت مسکن جهشی افزایش یافت طبیعی بود که باید خرید و فروش مسکن دچار رکود می‌شد و وقتی به رکود می‌رسیم چون توان خرید بالا نیست رکود یک امری طبیعی است.

وی ادامه داد: مهلت 100 روزه دولت برای اعلام برنامه‌ها و مشکلات اقتصادی حاکی از این است که باید این 100 روز طی شود و ما نیز تحمل کنیم، پس باید صبر کرد و دید بعد از این 100 روز چه برنامه‌ای برای اقتصاد کشور و بخش مسکن پیاده خواهد شد.

براساس گزارش میدانی خبرنگار ما، یک واحد آپارتمان دو خوابه 53 متری در چهار راه لشگر 139 میلیون تومان ، آپارتمان 51 متری یک خوابه در پیروزی 125 میلیون تومان ، 55 متری در هنگام 170 میلیون تومان و 51 متری در نیکان تهرانپارس 205 میلیون تومان قیمت گذاری شده است .


همچنین یک واحد آپارتمان 50 متری در مشیریه تهران 125 میلیون تومان نرخ گذاری شده و در انتهای جیحون واحد 48 متری 140 میلیون تومان نرخ گذاری شده است .


در انتهای خیایان کمیل نیز واحد 48متری 110 میلیون تومان نرخ گذاری شده و در کارگر جنوبی واحد 50 متری 165 میلیون نرخ گذاری شده است .


واحدی 38 متری در 14 متری لشگر خیابان خادمی طبقه 4 با پارکینگ و انباری و عمر یکساله متری 3 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد و واحدی 40 متری و یک خوابه تکواحدی با عمر 3 ساله بدون پارکینگ در یوسف آباد جهان آرا با نرخ 300 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

واحدی دیگر به مساحت 38 مترمربع یکخوابه تکواحدی با 25 متر حیاط در محدوده نواب سینا با شرایط 78 میلیون تومان نقد، 9 میلیون تومان وام و 17 میلیون تومان مستاجر به فروش می رسد همچنین 38 متری در شهرری با عمر 12 ساله و انباری 110 میلیون تومان فروخته می شود.

آپارتمانی در بریانک حسام الدین به مساحت 40 مترمربع با انباری و عمر 9 ساله با نرخ 79 میلیون تومان نقد، 15 میلیون تومان وام و 18 میلیون تومان رهن به فروش میرسد و واحدی دیگر در همین منطقه با متراژ 40 مترمربع با شرایط 70 میلیون تومان نقد، 26 میلیون تومان رهن و 20 میلیون تومان وام قیمت گذاری شده است.

براساس این گزارش، یک دستگاه واحد 40 متری در طبقه اول در میدان خراسان، نوساز با شرایط 59 میلیون تومان نقد، 25 میلیون تومان رهن و 20 میلیون تومان وام فروخته می شود و واحدی با همین متراژ در ازادی قصرالدشت یک خوابه با انباری، متری 3 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.

در خیابان امام خمینی بین رودکی و خوش یک واحد 40 متری، 20 میلیون تومان وام، 26 میلیون تومان رهن و 74 میلیون تومان نقد قیمت گذاری شده است و واحدی 38 متری در سبلان شمالی و نوساز با 20 میلیون تومان رهن، 20 میلیون تومان زمان سند و 112 میلیون تومان نقد به فروش می رسد.


/گزارش از ناهیدشمشیری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار