معاون پرورشی و تربیتی مدرسه امام علی(ع) رودهن:

تحول حتی یک دانش‌آموز به معنای موفقیت طرح‌های مذهبی در مدارس است

رودهن(پانا) - معاون پرورشی و تربیتی مدرسه امام علی(ع) رودهن، اجرای طرح‌های دینی و مذهبی در مدارس را، حتی اگر باعث تحول و تلنگر معنوی، در یک‌ دانش‌آموز شود، ارزشمند و موفق اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تحول حتی یک دانش‌آموز به معنای موفقیت طرح‌های مذهبی در مدارس است

حمید زارعی معاون پرورشی مدرسه امام علی(ع) رودهن در تشریح طرح شنبه‌های عاشورایی، در گفت و گو با پانا گفت: فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) همواره باید زنده نگه داشته شود تا اصولی مثل فداکاری، ایثار و شهادت که تبلور آن در عاشورا و وجود امام‌حسین بود هرگز به فراموشی سپرده نشود‌؛ بخصوص در دنیای امروز ما انسا‌ن‌ها که همه زوایای زندگی تحت تاثیر صنعت و فناوری قرار گرفته، بی‌شک مفهوم انسانیت و عوامل و رفتار‌هایی که انسانیت با آن معنی و مفهوم پیدا می‌کند کم‌رنگ شده است، عاشورا و آن‌چه در آن گذشت حتی یادآوری‌اش حیات دوباره‌ای به انسان و جامعه می‌بخشد.

وی در ادامه بیان کرد: دانش‌آموزان متوسطه به ویژه پسران در مقطع سنی حساسی به لحاظ بلوغ هستند و با توجه به موج عظیم دین‌گریزی و کم اهمیت شدن ارزش‌های دینی در جامعه، ضرورت دارد که برنامه‌های تربیتی خاصی برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شود. باید نوید‌های دین در دل‌هایشان روشن شود و شعله‌ور بماند، چرا‌که جاذبه‌های دنیای مدرن امروزه ذهن و دل این نوجوانان را در حصار خود درآورده، گاهی مسائلی مثل عاشورا و حسین‌شناسی روزنه نوری به سمت این نوجوانان می‌تاباند و باعث می‌شود این همه جاذبه، آن‌ها را از دین دور نکند.

زارعی همچنین مطرح کرد: شنبه‌های عاشورایی، طرحی مصوب در شورای دبیران مدرسه امام علی(ع) رودهن، است که برای اجرای این طرح مقرر شده هر هفته، شنبه‌ها قبل شروع کلاس‌های درسی، جلسه زیارت عاشورا و مداحی محرم برای دانش‌آموزان زیر‌نظر واحد تربیتی و پرورشی مدرسه، در نمازخانه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تعداد مجاز دانش‌آموزان، انجام شود.

وی در تکمیل صحبت‌هایش اظهار کرد: این طرح بعد از اجرا مورد استقبال زیادی از طرف دانش‌آموزان قرار گرفت و حس و حال و تاثیر معنوی آن در اول هفته روی دانش‌آموزان بسیار چشم‌گیر و مشهود بود، طوری که مرتب پیگیر برگزاری شنبه‌های عاشورایی در مدرسه بودند که این خود نشان‌دهنده اندکی تحول و شاید تلنگری کوچک در این نوجوانان است.

زارعی در پایان تصریح کرد: معاونین و مربیان پرورشی در تمامی مدارس کشور باید به مسایل و ارزش‌های دینی در بین دانش‌آموزان حساس و مرتب پیگیر اجرای طرح‌های متنوع مذهبی با عناوین جذاب برای دانش‌آموزان باشند تا بتوانند گام‌هایی هرچند کوچک در شکل‌گیری هویت دینی و معنوی دانش‌آموزان بردارند و انسان‌های با ایمان، دارای شخصیت‌های مذهبی استوار و راسخ تحویل جامعه دهند.

خبرنگار دانش آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار