در پی ماموریت‌های اجتماعی شهرداری تهران صورت می‌گیرد؛

توانمندسازی 2 هزار متکدی در پایتخت

تهران (پانا) - شهرداری تهران پیش‌بینی کرده است که سال آینده ساماندهی و توانمندسازی 5 هزار معتاد متجاهر،4 هزار و 800 کودک کار، 2 هزار متکدی و افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه را دنبال کند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی 2 هزار متکدی در پایتخت

سهم ماموریت های اجتماعی و فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده شهر تهران، 9 درصد است. بیشتر ماموریت‌های تعریف شده در این حوزه به ارتقای سبک زندگی ایرانی - اسلامی شهروندان و ساماندهی معتادان متجاهر و کوکان کار از سطح خیابان‌ها متمکر شده است.

فعالیت‌هایی که از همان روزهای نخست حضور زاکانی در شهرداری از سوی او دنبال می‌شد. اولین قرارگاه از قرارگاه‌های 5 گانه‌ای که او برای حل مشکلات تهران وعده داده بود، آغاز به کار کرد، قرارگاه اجتماعی بود. اولین ماموریت این قرارگاه ساماندهی معتادان متجاهر از سطح شهر تهران بود. در سال 1401 شهرداری ساماندهی و توانمندسازی 5000 نفر معتاد متجاهر سطح شهر تهران را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین ساماندهی و توانمندسازی 4800 نفر کودک کار سطح شهر تهران فعالیت دیگری است که شهرداری در سال 1401 دنبال می‌کند.

یکی از هدف گذاری‌های شهرداری در این حوزه تعالی فرهنگی و اجتماعی شهر تهران و ارتقاء سبک زندگی اسلامی - ایرانی شهروندان است که برای رسیدن به این هدف شهرداری قصد دارد اجرای 1480 برنامه در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی در سطح شهر تهران، مشارکت در ساخت 25 مسجد جدید و فاخر در سطح شهر تهران، کمک به مرمت 10 مسجد در سطح شهر تهران و کمک به تجهیز مساجد شهر تهران پیگیری کند.

ماموریت‌های دیگری که شهرداری اعلام کرده در سال 1401 انجام می دهد، ساماندهی و توانمندسازی 2000 نفر متکدی و افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه سطح شهر تهران، ساماندهی و توانمندسازی 75000 نفر از زنان سرپرست خانوار و خانواده زندانیان و اقشار آسیب‌دیده سطح شهر تهران و ساخت و توسعه مراکز ساماندهی و توانمندسازی معتادین متجاهر، کودکان کار، متکدیان، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار و... است.

در برنامه هایی که برای سال آینده درحوزه فرهنگی در شهرداری پیش بینی شده است، برگزاری 52 رویداد، مسابقه و جشنواره در هر محله، تولید، مشارکت و حمایت در ساخت 4 فیلم سینمایی، 5 سریال و 10 فیلم کوتاه، مطالعه، طراحی و احداث پهنه‌ها، راسته‌ها و سراهای فرهنگی و ادبی انقلاب اسلامی، اجرای 130 برنامه جهت تقویت ورزش همگانی و باستانی و بازی‌های بومی محلی و اجرای برنامه‌های مرتبط با مدیریت جمعیت شهر تهران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار