رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان

تبریز (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی از برگزاری انتخابات مجلس شورای دانش‌آموزی این استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان

صمد علیزاده در گفت و گو با پانا ضمن تشریح جزئیات برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی در آذربایجان شرقی گفت: مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران نهادی صنفی-مشورتی و زیر مجموعه سازمان دانش آموزی است که بر اساس آیین‌نامه تشکیل این مجلس مصوب ششصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرد. مصوبات این مجلس پس از تأیید در شورای عالی آموزش و پرورش، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش رویکرد دانش آموز محوری است که تشکیل شوراهای دانش آموزی نقش بسزایی در تحقق این سیاست داشت. به واقع این نوع رویکردها گام بلندی در جهت به رسمیت شناختن نظرات و مطالعات دانش آموزان بود که زمنیه مشارکت و تصمیم سازی نوجوانان برای تعیین سرنوشت خود را فراهم می‌آورد.

علیزاده ادامه داد: سهمیه استان ما برای مجلس دانش آموزی ۶ نفر است که شامل ۳ نفر دختر و ۳ نفر پسر می‌شود، بنابراین تعداد نفرات مجلس دانش آموزی استان ۷۸ نفر است که ۳۹ نفر دختر و ۳۹ نفر پسر است.

وی اظهار کرد: مسئولیت اجرای انتخابات مجلس دانش آموزش در هر استان به عهده ستاد اجرای انتخابات استان و در شهرستان به عهده ستاد اجرای انتخابات شهرستان است.

وی در پایان با اشاره به شرایط کاندیداهای هیئت رییسه مجلس شورای دانش آموزی استان گفت: کاندیدا های این مجلس باید شرایطی همچون تحصیل در پایه های نهم، دهم و یازدهم، داشتن حداقل معدل ۱۷ و انضباط عالی طبق کارنامه تحصیلی خرداد ماه سال برگزاری انتخابات، دارای فن بیان و اطلاعات عمومی بالا، علاقمند به فعالیت های گروهی و اجتماعی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار