«رصد آسمان» در اردوی علمی تفریحی دانش‌آموزان هنرستان صباری قم

قم(پانا)- اردوی علمی، تفریحی دانش آموزان هنرستان صباری ناحیه یک قم با موضوع رصد اجرام آسمانی در محل اردوگاه 15 خرداد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
«رصد آسمان» در اردوی علمی تفریحی دانش‌آموزان هنرستان صباری قم

اردوی علمی، تفریحی دانش آموزان هنرستان صباری ناحیه یک قم طی روزهای 25 و 30 دی در محل اردوگاه 15 خرداد برگزار شد.

اردوی فوق، شامل دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بود و به دلیل استقبال زیاد دانش آموزان، در دو گروه و در دو روز برگزار شد.

به گفته «فرشته خوشکلام» مدیر هنرستان صباری، برنامه های این اردو شامل رصد سیارات منظومه شمسی، رصد زحل، رصد مشتری به عنوان بزرگترین سیاره منظومه شمسی و رصد بزرگترین اقمار مشتری به نام های گانیمد، اروپا، آیو و کالیستو و رصد ماه و حفره های ریز به ریز آن بود.

وی افزود: همچنین برگزاری کارگاه آشنایی با فضا و زندگی فضا نوردان، شرکت دانش آموزان در چالش من و ماه، آموزش ستاره شناسی و جهت یابی به وسیله دب اکبر و دب اصغر، پیدا کردن ستاره قطبی و .... توسط «محمدرضا قاسمی» از اساتید نجوم و با همکاری مرکز نجوم تا بیکران، برگزاری کلاس نجوم قرآنی توسط «مهدی پیوند زنی» مدیرمسئول واحد فناور رصدگر عمق آسمان بخش دیگری از برنامه های اردو بود.

مدیر هنرستان صباری ادامه داد: برگزاری مسابقات متنوع از جمله داژبال، فوتسال، بسکتبال، دور، پانتومیم، حدس کلمه با
بازی ها و گفتگوهای دور آتش، برپایی نماز جماعت و ارائه مباحث اخلاقی، برنامه های متنوعی بود که در این اردوی علمی تفریحی اجرا شد.

بر اساس این گزارش، «محمد صفاییان» رییس آموزش و پرورش ناحیه یک قم و «احمد لطفی زاده» مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه، از روند برگزاری اردوی فوق در اردوگاه 15 خرداد بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار