معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

کشورهای همسایه و چین به دنبال توسعه مبادلات اقتصادی با ما هستند

پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای یکی از اقدامات موثر در جهت توسعه مبادلات اقتصادی است

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت کشورهای همسایه و منطقه و چین بدنبال توسعه مبادلات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری در زمینه‌های صادرات نفت، گاز ، پتروشیمی با کشور ما هستند و باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم ببریم.

کد مطلب: ۱۲۴۹۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کشورهای همسایه و چین به دنبال توسعه مبادلات اقتصادی با ما هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز ۱ بهمن ماه در سفر به گناباد در پیش خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تلاش می کند که آثار و تبعات تحریم‌ها بر زندگی مردم کاهش و وضعیت زندگی آنان بهبود یابد، گفت: مصلحت ، عزت و حکمت ملت در سیاست خارجی اولویت این دولت قرار دارد و فروش نفت در ماههای آغاز به کار دولت سیزدهم ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم همه تلاش خود را به کار گرفته تا با ریل گذاری جدید اقتصادی شرایط و وضعیت اقتصادی مردم و جامعه بهتر شود و دولت برای تامین سلامت و معیشت مردم و در کنار آن اقدامات بسیار خوب در زمینه دیپلماسی اقتصادی به دنبال بهبود اوضاع کشور است.

معاون پارلمانی رییس جمهور از سفر اخیر آیت الله رئیسی ریاست جمهور به کشور روسیه به عنوان نقطه عطفی در روابط بین ایران و روسیه یاد کرد و گفت: روسیه دارای تضاد منافع با آمریکا است، از سالهای گذشته به شیوه های مختلف تلاش می کرد که روابط خود را با کشور ما با بهبود بخشد ولی عزم جدی در مسوولان وقت وجود نداشت و دولتمردان ایران بیشتر نگاهشان به غرب بود.

وی خاطرنشان کرد: ولی دولت سیزدهم تقویت روابط با همسایگان را رویکرد مهم دیپلماسی اقتصادی و سیاسی خود قرار داده است و اجرای سند ۲۵ ساله همکاری ایران و چین آغاز شده است و با توجه به قابلیت های اقتصادی کشور روسیه مبادلات تجاری سالانه بین کشورمان با این کشور از ۷۰۰ میلیون دلار به ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: کشور روسیه هم مثل کشور ما در شرایط تحریم قرار دارد و خواستار تقویت فروش تولیدات خود از طریق بازار ایران و توسعه مبادلات تجاری با کشورمان است، روسیه و ایران دارای دشمن مشترک هستند.

معاون رییس جمهور گفت: کشورهای همسایه و منطقه و چین بدنبال توسعه مبادلات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری در زمینه‌های صادرات نفت، گاز ، پتروشیمی با کشور ما هستند و باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم ببریم.

وی بیان کرد: پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای و اتحادیه اوراسیا و قرارداد سه جانیه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان یکی از اقدامات موثر در جهت توسعه مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه ای و گام مهمی در جهت خنثی سازی تحریمها است.

وی اضافه کرد: گروه مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات هسته‌ای گروهی متخصص و با اخلاق و عقلانیت و منطقی از حق مسلم و منافع مردم کشورمان دفاع می کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته همواره بر حمایت از تولید و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند ولی چون عزم جدی در مسوولان کشور وجود نداشت بیشتر کارها بر زمین ماند ولی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در مدت کوتاه شروع به کار اقدامات بسیار مهمی در این زمینه انجام داده است و موانع اجرای این سیاستها یکی بعد از دیگری برطرف می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: بعد از فروکش کردن تبعات بیماری کووید ۱۹ که با همت دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای کنترل این بیماری انجام شده است، مردم در دهه فجر و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر همراهی خود با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نشان می دهند.

شایان ذکر است، معاون پارلمانی رئیس جمهور و هیات همراه روز جمعه به گناباد سفر کرد و در ابتدای ورود با حضور در آرامگاه علامه بهلول گنابادی حضور یافت و با ذکر فاتحه بر مزار وی با آرمانهای شهدای گمنام تجدید بیعت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار