عملیات آزادسازی کشتی ربوده‌شده در رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه

تهران (پانا) - در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲، یگان‌های شناوری و پروازی ایران، چین و روسیه عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق را تمرین کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
عملیات آزادسازی کشتی ربوده‌شده در رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی، سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲، گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه، یگان‌های شناوری و پروازی سه کشور بر اساس سناریو از پیش تعیین شده عملیات آزادسازی دو کشتی تجاری که در آب‌های بین‌المللی مورد ربایش دزدان دریایی قرار گرفته بودند را انجام دادند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های مورد ربایش قرار گرفته، ابتدا منطقه عملیات توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جماران که سرفرماندهی رزمایش را بر عهده داشت، شناورهای رزمی مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات آزادسازی اعزام کرد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ اضافه کرد: همچنین نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه، پس از عملیات اطفای حریق کشتی، با فرود آمدن از هوا و سطح بر روی عرشه شناور ربوده شده، دزدان دریایی را دستگیر و عملیات آزادسازی کشتی را اجرا کردند.

امیر دریادار تاج الدینی با تاکید بر اینکه اجازه هیچ گونه تهدیدی را در حوزه دریایی نخواهیم داد، تصریح کرد: رزمایش مرکب کمربند امنیتی ایران،چین و روسیه در راستای همکاری‌های بسیار جدی امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات موجود و بیانگر توسعه عمق راهبردی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار