مدیر یک مدرسه در رودهن:

افت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مشهود و چشم‌گیر است

رودهن (پانا) - مدیر دبیرستان فرزانگان آموزش و پرورش رودهن افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا را بسیار مشهود و چشم‌گیر بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
افت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مشهود و چشم‌گیر است

طاهره داوودپور، مدیر دبیرستان دخترانه فرزانگان رودهن به پانا عنوان کرد: «کلاس‌ها به صورت حضوری از اواسط آبان ماه برای دوره دوم و اوایل آذر برای دوره اول شروع شد؛ بعد از تقریبا یک ماه که کلاس‌ها حضوری بود، امتحانات دی ماه شروع شد و با توجه به بررسی نتایج آزمون‌های دی ماه، نمرات دانش‌آموزان، افت تحصیلی شدیدی را به ما نشان داد.»

مدیر دبیرستان دخترانه فرزانگان تصریح کرد: «نمرات دانش‌آموزان در دوران کرونا بسیار پایین آمده است. اکنون، تنها راه جبران این افت تحصیلی، برگزاری کلاس‌های تقویتی مخصوصا برای دروس تخصصی است و دیگر اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش‌های لازم مجددا به دانش‌آموزان داده شود و کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.»

داوودپور خاطرنشان کرد: «اکثر دانش‌آموزان دو دز واکسن و دبیران هم سه دز واکسن را تزریق کردند و این سبب ایمنی لازم در برابر بیماری می‌شود. ما دانش‌آموزانی داریم که با توجه به شرایط خاص خانواده و یا به دلیل بیماری خاص، امکان حضور در کلاس را ندارند و باید از برنامه‌های شبکه‌های تلوزیونی مانند شبکه آموزش و برنامه‌های شبکه شاد استفاده کنند تا بتوانند افت تحصیلی را جبران کنند.»

داوود‌پور در آخر گفت: «مدارسی که مقاطع نهم و دوازدهم را تدریس می‌کنند، شرایط خاص تری وجود دارد. زیرا دانش‌آموزان کلاس نهم به دلیل انتخاب رشته و سرنوشت‌شان و کلاس دوازدهمی‌ها، به دلیل کنکور و انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاهی‌، وضعیت حساستری دارند. این دو مقطع شرایط ویژه‌ای دارند و باید کلاس‌هایشان به صورت حضوری برگزار شود. امیدواریم بتوانیم از این پس، این افت تحصیلی دو ساله‌ای را که داشتیم، جبران کنیم.»

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار