معاون سوادآموزی استان گیلان خبر داد:

شرکت 1471 سوادآموز گیلانی در مسابقه پرسش مهر ریاست‌جمهوری

رشت (پانا) - معاون سوادآموزی استان گیلان گفت مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری هر سال همزمان با هفته سوادآموزی برای سوادآموزان دوره انتقال برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۹۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 1471 سوادآموز گیلانی در مسابقه پرسش مهر ریاست‌جمهوری

سیروس محمدی در گفت و گو با پانا گفت: از مهم ترین و اصلی ترین اهداف آموزش بزرگسالان، تکامل و تعالی افراد برای سازگاری موثر و مثبت با مسائل فردی و اجتماعی است؛ زیرا سوادآموزی، تنها فرآیند یادگیری مهارت هایی چون خواندن، نوشتن و حساب کردن نیست، بلکه کمک به آزادسازی انسان و رشد کامل اوست تا با مشارکت فعال و بهره گرفتن از نیروهای نوآوری بتواند در متحول ساختن جهان، هدف ها، ایجاد محیط و شرایط مناسب زندگی موثر باشد.

وی تصریح کرد: به منظور انجام فعالیت های فرهنگی و با توجه به اقبال عمومی مخاطبان، مسابقات آموزشی - فرهنگی مختلفی در طول سال برگزار می شود و مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری یکی از آن ها بوده که هر سال همزمان با هفته سوادآموزی میان سوادآموزان دوره انتقال اجرا می شود.

معاون سوادآموزی استان، تشویق سوادآموزان به تفکر و حساس شدن نسبت به مسائل اجتماعی، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مخاطبان، گسترش و ترویج فرهنگ پرسش گری، جستجوگری و تقویت قدرت تفکر و خلاقیت در سوادآموزان و تقویت مهارت خواندن، نوشتن و کاربست آن در مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی را از اهداف این مسابقه برشمرد.

وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقه گفت: سوادآموزان دوره انتقال یکی از موضوع ها (1- برای رسیدن به ایران قوی، چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟ 2- ایران قوی چه ویژگی هایی دارد؟ 3- چگونه می توانیم به سربلندی ایران قوی کمک کنیم؟) را انتخاب و نظرات و پیشنهادات خود را به صورت دست نوشته به آموزش دهندگان تحویل می دهند.

محمدی در خصوص تعداد شرکت کنندگان این مسابقه گفت: تعداد 1471 سوادآموز از 173 کلاس دوره انتقال در این برنامه شرکت نمودند و پس از بررسی دست نوشته های برتر در دبیرخانه استانی، 10 اثر برتر به مرحله کشوری معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار