مخبر: هیچ پروژه‌ای در کشور بدون در نظر گرفتن مسایل محیط‌زیستی اجرا نمی‌شود

تهران (پانا) - محمد مخبر عصر امروزهمزمان با ۲۹ دیماه روز ملی هوای پاک طی سخنانی در مراسم رونمایی و افتتاح از پروژه‌های فنی و فرهنگی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر این موضوع که نباید نسبت به مسایل محیط‌زیستی بی‌توجهی صورت گیرد، گفت هرگونه کم‌کاری در حوزه مسایل زیست‌محیطی ظلم به ما و آیندگان است.

کد مطلب: ۱۲۴۹۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مخبر: هیچ پروژه‌ای در کشور بدون در نظر گرفتن مسایل محیط‌زیستی اجرا نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اول رییس جمهور با اشاره به تصمیم گیری های دولت سیزدهم برای حفاظت از محیط زیست ادامه داد: اگرچه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده که البته برخی از آنها زمان بر است ولی باید به این نکته توجه داشت که حل مسایل زیست محیطی نیازمند یک همّت عمومی است و همه مردم و دستگاه های مختلف باید برای حل آن تمام تلاش شان را به کار گیرند.

مخبر افزود: مردم باید در حوزه های نظارتی به کمک دستگاه های مسئول بیایند چرا که دایره فعالیت و مسایل مربوط به محیط زیست همه جغرافیای کشور را در بر می گیرد و بسیار گسترده است.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر حمایت همه جانبه از محیط بانان گفت: لازم است که مجلس،‌ دولت و قوه قضاییه به هر طریق ممکن از حافظان محیط زیست حمایت کنند لذا بر همین اساس قانون دفاع از محیط بانان باید زودتر به سرانجام برسد و ما هم این موضوع را در دولت دنبال می کنیم.

مخبر با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد هیچ پروژه ای در کشور بدون در نظر گرفتن مسایل محیط زیستی اجرا شود، اظهار داشت: بخش عمده ای از آلودگی هوا مربوط به خودروها و موتورسیکلت هاست که در حال چاره اندیشی برای این‌موضوع هستیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع دولت الکترونیک و نقش آن در موضوع حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، گفت: همه دستگاه های مسئول باید با تلاش مجدانه مسیر توسعه و تکمیل دولت الکترونیک را دنبال کنند.

در مراسم امروز «سامانه نظارت بر اجرای قانون هوای پاک»،‌ «اتصال سه ایستگاه پایش کیفی هوای متعلق به منطقه ویژه عسلویه به سامانه پایش کیفی هوای کشور موضوع ماده ۲۰ و ۲۱ آیین نامه اجرایی کاهش و کنترل آلودگی ها - ماده ۳ قانون هوای پاک»، «اتصال سیستم های پایش لحظه ای آلایندگی دودکش و پساب صنایع به سامانه جامع محیط زیست تبصره سه ماده ۱۱ قانون هوای پاک»، «سامانه معاینه فنی موتورخانه ها با همکاری سازمان ملی استاندارد ماده ۱۷ قانون هوای پاک» رونمایی شد.

همچنین در این مراسم علاوه بر افتتاح برنامه رادیویی «پیام طبیعت» برای افزایش سواد محیط زیستی و ارتقای فرهنگ عمومی از ۹ عنوان کتاب در حوزه آموزش تخصصی تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد و همچنین سامانه جامع مدیریت پسماندها رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار