فصلنامه‌های رشد آموزش تاریخ و ریاضی منتشر شد

تهران (پانا) - جدیدترین شماره فصلنامه‌‌های رشد آموزش تاریخ و رشد آموزش ریاضی توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فصلنامه‌های رشد آموزش تاریخ و ریاضی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، فصلنامه‌های تخصصی رشد آموزش تاریخ و رشد آموزش ریاضی از گروه مجلات علوم انسانی و علوم پایه و فنی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و راهبردهای آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش ویژه فصل پاییز 1400 منتشر شدند.

فصلنامه‌‌های گروه علوم انسانی

رشد آموزش تاریخ

در هفتادو هشتمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی (دوره بیست‌وسوم) به سردبیری دکتر محمدحسین وفاییان مطالبی که برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود مطالب زیر به چشم می‌خورد:

• آگاهی تاریخی

• تأملاتی درباره آموزش تاریخ در کتب درسی: گفت‌وگو با دبیران تاریخ

• تجربه‌نگاری کلاس تاریخ در موزه

• راهکارهایی برای آموزش بهتر تاریخ

• حافظه و هویت تاریخی: مصاحبه با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار

• آموزش تاریخ و برنامه‌ریزی درسی: مصاحبه با دکتر مهدی فراهانی منفرد

• درآمدی بر شناخت ویژگی‌های منابع معتبر و نامعتبر تاریخی

• تاریخ در آینه ارزش‌ها

• آسیب‌ها و چالش‌های آموزش مجازی در پیام‌رسان شاد با تأکید بر درس تاریخ

• درآمدی بر جایگاه‌شناسی تاریخ در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی

• روایتی نو از شخصیت دکتر عبدالحسین زرین‌کوب

• بررسی تاریخی تنوع مدارس در ایران

• اخبار و رویدادها

فصلنامه‌‌های گروه علوم پایه و فنی

رشد آموزش ریاضی

این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی به سردبیری دکتر رضا حیدری قزلچه برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود. در شماره 139 از رشد آموزش ریاضی مطالب زیر منتشر شده است:

• سایه روشن کنکور1402

• الگوی تدریس هفت E در آموزش ریاضی

• آموزش تشخیص وزن عروضی به کمک دنباله‌های ریاضی

• طرح مسئله ریاضی براساس زمینه‌های دنیای واقعی

• برندگان جوایز کمیسیون بین‌المللی تدریس ریاضی

• معرفی و ترجمه مقاله‌ای از Crux Mathematicorum

• پیش‌گیری از تقلب دانش‌آموزان در ارزشیابی‌های مجازی

• احتمال اینکه دو عدد طبیعی دلخواه‌ عامل مشترکی نداشته باشند چقدر است؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار