تشکیل سرگروه‌های مراقبان سلامت با محوریت پیشبرد اهداف سلامت و نیازهای آموزشی در مدارس

تهران (پانا) - کارشناس بهداشت و سلامت منطقه ۴ هدف از تشکیل سرگروه‌های مراقبان سلامت را پیشبرد اهداف سلامت و نیازهای اساسی در مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل سرگروه‌های مراقبان سلامت با محوریت پیشبرد اهداف سلامت و نیازهای آموزشی در مدارس

علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه۴ در کارگاه توانمندسازی مراقبان سلامت با اشاره به آموزش والدین و دانش آموزان گفت: استفاده از آموزه‌های غلط و تربیت نادرست خانواده ها بر دانش آموزان اثر نامطلوب می‌گذارد و متصدیان امر تربیت باید بکوشند تا در جهت آموزش و توانمندسازی والدین و دانش‌آموزان گام بردارند.

گلشن با اشاره به اینکه مراقبان سلامت به نوعی مدافعان سلامت جسم و روان در مدارس هستند، افزود: در زمینه توانمندسازی دانش آموزان در برخورد با آسیب های اجتماعی باید به دنبال ایجاد جایگزین های خوب و با نشاط و اعتمادسازی و ایمن سازی فضای مدارس باشیم تا در تربیت دانش آموزان بازخورد خوبی دریافت کنیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۴ با اشاره به اهمیت آگاهی دادن به دانش آموزان و خانواده ها در انتخاب دوست گفت: تقویت در آموزش و مهارت دوست یابی برای دانش آموزان از بروز آسیب های اجتماعی و رفتار پرخطر جلوگیری می کند، بنابراین آموزش های توانمندسازی برای مجریان طرح یاریگران نیز باید با محوریت ارتقاء دانش و تجربه و بکارگیری راهکارهای عملیاتی در خصوص برنامه های آموزش پیشگیرانه دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی اجرا شود.

در ادامه فاطمه باقریان؛ کارشناس مسؤل سلامت و پیشگیری منطقه ضمن اشاره به اینکه طرح یاریگران زندگی هدف های پیشگیرانه و درمان را دنبال می کند، گفت: به دنبال گسترش سطح آموزش‌ها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر به صورت همزمان برای سه گروه دانش آموزان والدین و اولیای مدرسه است و این طرح بر استفاده از ظرفیت های دانش آموزی برای پیشبرد اهداف خود مراقبتی تاکید دارد.

باقریان همچنین با اشاره به اجرای طرح توانمند سازی یاریگران زندگی در مدارس گفت: این طرح اولین‌بار به عنوان سرگروه‌های مراقبان سلامت برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف سلامت در مدارس تشکیل شده است. در این جلسه آزاده رسایی منش مراقب سلامت منطقه ۴ نیز به عنوان یکی از اعضای چهار نفره سرگروههای شهر تهران معرفی شد.

در ادامه جلسه رسایی منش به بیان مصوبات جلسات تشکیل شده سرگروههای شهر تهران پرداخت و گفت: به منظور توانمندسازی و اولیت آموزشی از مراقبان سلامت در مدارس نظرسنجی انجام خواهد شد تا برنامه های جلسات توانمندسازی مراقبان سلامت درسطح شهر تهران بر اساس نیازهای مدارس لحاظ شود و در پایان این جلسه از برگزیدگان آزمون مراقبان سلامت که در سال تحصیلی گذشته برگزار شده بود تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار