درخواست وزیر کشور از همه متولیان برای کمک به آموزش کشور

تهران (پانا) - وزیر کشور از همه استانداران و فرمانداران و سایر متولیان کشور درخواست کرد که در عرصه کمک به آموزش کشور به سهم خود تلاش نمایند و بدانند هیچ کاری مهم‌تر از تربیت فرزندانمان در آموزش و پرورش نیست.

کد مطلب: ۱۲۴۸۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
درخواست وزیر کشور از همه متولیان برای کمک به آموزش کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و به صورت ویدئوکنفرانس با استانداران، فرمانداران و مدیران استانی آموزش و پرورش در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: تربیت نسلی با روحیه تلاشگر، انقلابی و نوآور با آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی چه در طول دوران دفاع مقدس و دیگر حماسه های ملی کشور شاهد تربیت یافتگان بزرگ وزارت آموزش و پرورش به صورت شهید سلیمانی ها، همت ها و باقری ها هسیتم؛ گفت: رویش های جدید انقلابی در کشور در سایه مکتب اسلام و ولایت ادامه دارد و شاهد یک نسل انقلابی از میان جوانان عزیز کشور هستیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، گفت: مبنای و پایه این الگو توسعه سرمایه انسانی است که متولی اصلی این سرمایه انسانی آموزش و پرورش است.

وحیدی با بیان اینکه سرمایه انسانی هم مولد توسعه و درعین حال محصول این توسعه است؛ گفت: مسیر پیشرفت الگوی اسلامی از مسیر توسعه انسانی می‌گذرد و بدون توجه به این مهم نمی‌توان کشور را به قله‌های بزرگ افتخار و پیشرفت رساند.

وی با مقایسه کارکرد وزارت خانه های کشور با وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر در وزارت صمت کارخانه، در وزارت نفت، نفت استخراج، در وزارت جهاد کشاورزی تلاش برای تولید دام و طیور است و در وزارت کشور امنیت تولید می شود؛ وزارت آموزش و پرورش انسان مولد و کارآفرین تولید می شود.

وی اضافه کرد: با این تفسیر پایه و حرکت توسعه جامعه در وزارت آموزش و پرورش است و برای همین هیچ دستگاهی به اندازه وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند نقش آفرینی مثبت در کشور داشته باشد.
دکتر وحیدی تصریح کرد: اگر انسان‌هایی که از این مجموعه خارج می‌شوند خلاق، نوآور و مستقل باشند کشور در همه ابعاد رشد و توسعه می یابد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه مادر است، گفت: متناسب با همین کارکرد و جایگاه اش، یکی از آماج های حملات دشمن است که سعی می‌کنند رویکرد منحطشان را به آموزش و پرورش القا کنند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی که در کشور رخنه کرده ناشی از این فرهنگ غلط غربی است؛ گفت: به تجربه دیده شده که هر جا که از مکتب و آموزه‌های اسلامی، رهبری و شهیدانی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی پیروی کردیم انسان‌هایی در بالاترین فضائل و کمالات را داشتی و جامعه در مسیر تعالی قرار داشت.

وزیر کشور با تصریح این موضوع که در کشور مثل سایر کشورهای دنیا آسیب های اجتماعی وجود دارد، اما این آسیب ها قابل مقایسه با سایر کشورها نیست؛ خاطر نشان کرد: با تقویت آموزه‌های اسلامی و دینی و پیروی از مکتب اهل بیت می توانیم آسیب‌های اجتماعی را در کشور کنترل و مهار کنیم.

وحیدی در ادامه صحبت‌های خود به ضرورت توجه جدی‌تر به حوزه آموزش و پروش به عنوان زیرساخت اصلی توسعه کشور اشاره کرد و گفت: همه باید در خدمت آموزش و پرورش باشند و به این نهاد در تربیت نسل علمی و با انگیزه برای توسعه کشور کمک کنند.

وی در این خصوص از همه استانداران و فرمانداران و سایر متولیان کشور خواست که در عرصه کمک به آموزش کشور به سهم خود تلاش نمایند و بدانند هیچ کاری مهم‌تر از تربیت فرزندانمان در آموزش و پرورش نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار