با این ترفند ساده به سرعت لاغر شوید

تهران (پانا) - این ترفند حیاتی کاهش وزن ربطی به رژیم غذایی و ورزش ندارد؛ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که یاد گرفتن اینکه بدن را با هر شکلی که هست دوست داشته باشید می‌تواند تلاش‌های کاهش وزن را سه برابر کند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
با این ترفند ساده به سرعت لاغر شوید

به گزارش جامعه ۲۴، شرکت‌کنندگان این تحقیق یاد گرفتند که کمتر نگران اندازه، وزن و نظرات دیگران در مورد خود شوند. آنان تشویق شدند، فکر کنند ظاهر بدن آنان آنقدر که فکر می‌کنند مهم نیست.

محققان دریافتند، افرادی که تصویر بدنی بهتری دارند، به‌طور خودکار سالم‌تر غذا می‌خورند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تنفر از بدن یکی از بزرگترین موانع کاهش وزن است.

مشخص شده است، افرادی که دارای اضافه وزن هستند اغلب در تصویر بدنی خود مشکل دارند. غلبه بر این مشکلات به ویژه نگرانی در مورد آنچه دیگران در مورد آنان فکر می‌کنند بر کاهش وزن تاثیر دارد.

در این تحقیق ۲۳۹ زن دارای اضافه وزن یک برنامه رژیم غذایی استاندارد و ورزش را به مدت یک سال دنبال کردند. نیمی از آنان در دوره ویژه‌ای که برای بهبود تصویر بدنشان طراحی شده بود قرار گرفتند و شامل جلساتی در مورد جنبه‌های احساسی کاهش وزن بود به این دلیل که برخی از افراد دارای اضافه وزن تمایل به خوردن عاطفی دارند.

غذا خوردن عاطفی به معنای تمایل به خوردن در پاسخ به احساسات منفی و نه برای رفع گرسنگی است. زنان تشویق شدند که بدن خود را با هر اندازه و شکلی که است دوست داشته باشند.

نتایج نشان داد افرادی که تصویر بدن خود را بهبود بخشیدند به‌طور متوسط ۷ درصد کاهش وزن داشتند که بیش از سه برابر کاهش وزن در گروه کنترل بود.

دکتر پدرو تکسیرا، محقق این تحقیق گفت: مشکلات تصویر بدن در میان افراد دارای اضافه وزن و چاق بسیار رایج است و اغلب منجر به خوردن راحت و الگو‌های غذایی سفت و سخت‌تر می‌شود که مانعی برای کاهش وزن است.

وی افزود: نتایج ما ارتباط قوی بین بهبود تصویر بدن، به ویژه کاهش اضطراب در مورد نظرات دیگران و تغییرات مثبت در رفتار خوردن را نشان داد. از این رو، بر این باوریم که یادگیری ارتباط با بدن به روش‌های سالم‌تر جنبه مهمی در حفظ کاهش وزن است و باید در هر برنامه کنترل وزن مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار