ورود سامانه بارشی از غرب کشور؛ بارش‌ها ادامه دارد

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی از غرب کشور؛ بارش‌ها ادامه دارد

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در نوار شرقی، شرق سواحل دریای خزر، جنوب و برخی مناطق البرز مرکزی در البرز، تهران و مازندران فعال خواهد بود.

شدت بارش در فارس، کرمان، هرمزگان، جنوب بوشهر و سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و چهارشنبه (۲۹دی ماه) در غالب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم است.

در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. پنج شنبه(۳۰دی‌ماه) سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج به سواحل دریای خزر نیز کشیده خواهد شد.

در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش پراکنده برف انتظار می‌رود و بارش در غرب مازندران، شرق گیلان، غرب کردستان و کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

روز جمعه (اول بهمن‌ماه) در شرق مازندران و گلستان بارش شدید و در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف رخ می‌دهد . از شنبه ( ۲ بهمن ماه) تا روزهای پایانی هفته برای اکثر نقاط کشور بویژه در نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا ( ۲۹دی‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ - و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۳۰دی‌ماه) قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر ابری و بارش باران و گاهی بارش برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا ( ۲۸و۲۹ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۰ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۵- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار