تداوم بارش برف تا عصر فردا در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل هواشناسی اردبیل اعلام کرد با نفوذ سامانه بارشی به استان بارش برف تا عصر فردا در بیشتر مناطق این استان تداوم خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تداوم بارش برف تا عصر فردا در اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اردبیل، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و هشدار سطح نارنجی شماره ۳۹ مرکز پیش بینی استان اردبیل تا عصر فردا (دوشنبه ۲۷ دی) شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

وی گفت: از اینرو آسمان ابری و مه آلود شده و بارش برف تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان افزود: با توجه به وزش باد (در بیشتر مناطق مرکزی با سرعت تند) کولاک برف نیز از پدیده‌های دیگر بویژه در جاده‌ها و گردنه‌های استان اردبیل خواهد بود.

به گفته محمدی تمرکز بارش‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود. اما از امروز (یکشنبه ۲۶ دی) کاهش دمای هوا محسوس خواهد بود و در طول روز نیز در مناطق مرکزی و جنوبی استان دمای بالای صفر درجه سلسیوس انتظار نمی‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: در طول شب‌ها نیز یخبندان در این مناطق حاکم می‌شود و در صبح روز سه شنبه (۲۸ دی) در برخی مناطق دمای هوا تا منفی ۱۸ درجه سلسیوس افت خواهد کرد.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل اعلام کرد محور خلخال - اسالم در محدوده گردنه الماس به دلیل بارش برف، کولاک شدید و نبود دید کافی تا اطلاع ثانوی بسته است.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اعلام این خبر افزود: محور خلخال - پونل هم به دلیل بارش برف و ناایمن بودن مسیر در حوزه استحفاظی استان گیلان مسدود می باشد.

براین اساس دیگر محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز بودن و تردد در آنها جریان دارد.

مرکز مدیریت راه های استان با اعلام اینکه در جاده های اردبیل - مغان، اردبیل - مشگین شهر، اردبیل - سرچم، رضی- گرمی، مشگین شهر - پارس آباد، مشگین شهر - اهر، نیر - سراب بارش برف وجود دارد به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی ضروری است.

آموزش و پرورش استان اردبیل هم با صدور اطلاعیه‌ای آزمون مقاطع مختلف در مدارس برخی شهرهای استان را تعطیل و آموزش را غیرحضوری اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: روز یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ به دلیل بارش برف و برودت هوا در اردبیل، سرعین، شاهرود، کوثر، نمین، نیر و هیر، کلیه دوره‌های تحصیلی نوبت قبل از ظهر و بعد از ظهر، آموزش به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد انجام و آزمون‌های حضوری لغو و به روزهای بعد موکول می‌شود.

همچنین امتحانات نهایی (پایه دوازدهم) داوطلبان آزاد و واحد مانده ها و (پایه نهم) بزرگسالان و داوطلبان آزاد استانی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار