استاندار خوزستان اعلام کرد:

اجرای طرح پایلوت جهت حل و کاهش مشکلات اجتماعی در ۲۱ منطقه آسیب‌پذیر استان

اهواز (پانا)- استاندار خوزستان گفت مشکلات مختلف در ۲۱ محله آسیب‌پذیر از لحاظ بیکاری، اعتیاد، خانوارهای بدسرپرست و بی‌سرپرست و خانوارهای نیازمند حمایت احصا و شناسایی شده‌اند و برنامه‌های بسیار متنوعی برای بهبود وضعیت اشتغال، حل مشکل اعتیاد و حل مشکلات اجتماعی به شکل پایلوت اجرا خواهد شد که می‌تواند به عنوان الگویی در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پایلوت جهت حل و کاهش مشکلات اجتماعی در ۲۱ منطقه آسیب‌پذیر استان

نشست شورای اجتماعی استان روز شنبه به ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان و با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست با تشکر از سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان گفت: یک مشارکت و همکاری میان دولت و مجلس ایجاد شده که ما دست به دست هم دهیم و مسائل و مشکلات استان خوزستان را در بخش تولید و کاهش و حل مسائل و مشکلات اجتماعی آن اقدام نماییم.

وی افزود: تصمیمات خوبی گرفته شده است از جمله اینکه قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجموعه شرکت ها موسسات و بانک های خود که در استان فعال هستند ابلاغ نماید که در بحث اشتغال بومی گزینی را در دستور کار خود قرار دهند.

خلیلیان گفت: همچنین تاکید شد مجموعه بانک ها بتوانند برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی اعتبار داشته باشند؛ این تسهیلات برای بنگاه‌های غیرفعال یا نیمه فعال نیاز است که بتوانیم وضعیت اشتغال را در استان خوزستان بیشتر کنیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: پیمانکاران در اجرای طرح های مختلف اولویت را به نیروهای بومی دهند و پرداخت مالیات شرکت ها و موسساتی که در استان فعالیت می کنند اما دفتر مرکزی آنها در تهران است و مالیات خود را خارج از استان پرداخت می کنند به درون استان منتقل شود چرا که با اینکار یک ظرفیت خوبی برای توسعه و رونق اشتغال و تولید و حل مشکلات اجتماعی خواهیم داشت.

خلیلیان عنوان کرد: مشکلات مختلف در ۲۱ محله آسیب پذیر از لحاظ بیکاری، اعتیاد، خانوارهای بدسرپرست و بی سرپرست و خانوارهای نیازمند حمایت احصا و شناسایی شده اند و برنامه های بسیار متنوعی برای بهبود وضعیت اشتغال، حل مشکل اعتیاد و حل مشکلات اجتماعی برنامه هایی به شکل پایلوت اجرا خواهد شد که می تواند به عنوان الگویی در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار