قیمت وام مسکن رکورد زد

تهران (پانا) - امروز میانگین قیمت هر برگه تسهیلات وام مسکن به ۱۲۷ هزار و ۳۰۴ تومان رسید که این رکورد، رقمی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
قیمت وام مسکن رکورد زد

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت اوراق وام مسکن امروز رکورد بی‌سابقه‌ای از خود به جای گذاشت و میانگین هر برگه وام مسکن به ۱۲۷ هزار و ۳۰۴ تومان رسید. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که بانک مسکن اخیرا برای جلوگیری از روند تصاعدی قیمت وام مسکن طرح جدیدی را عرضه کرد اما گویا این سیاست جواب نداده و حالا قیمت اوراق وام مسکن رکورد تازه‌ای شکسته است.

هر برگه وام مسکن ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دارد و یک زوج تهرانی برای دریافت سقف ۴۵۰ میلیون تومانی وام مسکن باید ۹۰۰ برگه وام مسکن بخرد که با این قیمت، بهای خرید وام مسکن زوجین تهرانی به حدود ۱۱۴.۵ میلیون تومان می‌رسد و عملا باید این رقم را از میزان وام کم کرد.

بانک مسکن چندی پیش برای جلوگیری از روند صعودی قیمت اوراق وام مسکن طرحی را عرضه کرد که بر مبنای آن افراد می‌توانند وام مسکن را با نصف قیمت بخرند اما در عوض باید سود بیشتر بدهند و وام را در زمان کوتاه‌تری تسویه کنند.

میزان سود اوراق وام مسکن ۱۷.۵ درصد و مدت زمان تسویه آن ۱۲ ساله است اما در طرح جدید بانک مسکن افراد در ازای خرید نیم بهای وام مسکن، باید سود ۱۸ درصد بپردازند و وام را ۸ ساله تسویه کنند.

البته بانک مسکن تاکید کرده است که طرح خرید نیم بهای وام مسکن موقت است و فعلا مهلت این طرح را تا پایان بهمن ماه امسال تمدید کرده است.

گفتنی است گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که معامله مسکن در دو ماه آبان و آذر امسال افزایش قابل توجهی داشته باشد و احتمالا دلیل افزایش قیمت اوراق وام مسکن، افزایش تقاضا برای این اوراق باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار