مسدودشدن راه ارتباطی خلخال اسالم

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از مسدود شدن محور خلخال ـ اسالم خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مسدودشدن راه ارتباطی خلخال اسالم

به گزارش اداره کل راهداری استان اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل در جریان بازدید از محور‌های مواصلاتی این استان گفت: بدلیل کولاک شدید و وزش باد محور ارتباطی خلخال-اسالم مسدود شده و تا اطلاع ثانویه تردد در این مسیر امکان پذیر نیست.

وی همچنین از برف روبی و بازگشایی راه ۴۳۴ روستای استان خبر داد و گفت: به رغم بازگشایی و عملیات برفروبی کولاک بسیار شدید مجدد راه ۳۶۱ روستای استان را مسدود کرده است.

وثوقی گفت: بیشترین مسدودی راه‌های روستایی از شهرستان‌های خلخال، کوثر، نیر، اردبیل و مشکین شهر گزارش شده که راهداران باهمه توان برای بازگشایی آن‌ها در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به وجود کولاک بسیار شدید در گردنه‌ها از مردم خواست از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز به انجام سفر حتما تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

براساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل،روز شنبه 25 دی ماه 1400 به دلیل بارش برف و برودت هوا در شهر اردبیل، نمین، نیر، سرعین، هیر،ارشق، لاهرود، خلخال، خورش رستم، کوثر کلیه دوره های تحصیلی و مشگین شهر و شاهرود، ابتدایی و متوسطه دوره اول نوبت صبح و بعد از ظهر آموزش بصورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد انجام شده و آزمون های حضوری لغو و به روزهای بعد موکول می شود.

همچنین امتحانات نهایی پایه دوازدهم (داوطلبان آزاد و واحد مانده ها) و پایه نهم (بزرگسالان و داوطلبان آزاد) استانی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

سرهنگ صفوی، رییس پلیس راهور استان نیز گفت: با توجه به کولاک و وزش باد در محورهای مواصلاتی و امکان بسته شدن راه ها به خودروهای دارای زنجیر چرخ اجازه تردد داده خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان هم اعلام کرد: از دیروز با توجه به بارش برف در بشتر مناطق استان تا پایان هفته جاری شاهد هوای سرد و یخبندان و کولاک در محور‌های مواصلاتی استان خواهیم بود.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان طی ساعات آینده نیز آسمان استان اردبیل نیمه ابری و با وزش باد همراه خواهد بود.

همچنین طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه نیز شاهد بارش گسترده برف در بیشتر مناطق استان خواهیم بود.

گفتنی است جاده اسالم - خلخال با ۷۰ کیلومتر امتداد از مسیر‌های گردشگری و ارتباطی استان‌های گیلان و اردبیل است و در زمستان ارتفاع برف در برخی مقاطع به بیش از دو متر نیز می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار