توضیح نمایشگاه‌گردان پرسبوک درباره دلیل انتخاب تهران به عنوان میزبان «پسماند-صفر»

تهران انتخاب شد چون آلوده‌ترین شهر ایران است

تهران (پانا) - نمایشگاه «پرسبوک» با عنوان پسماند-صفر هم اکنون در گالری ایرانشهر در حال برگزاری است و ندا درزی کیوریتور این نمایشگاه درباره دلیل برگزاری آن در شهر تهران گفت ما شهر تهران را برای برگزاری نمایشگاه انتخاب کردیم چون آلوده‌ترین شهر ایران است و پسماندهای زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تهران انتخاب شد چون آلوده‌ترین شهر ایران است

ندا درزی در گفت‌وگو با پانا گفت: یازدهمین سالانه هنر معاصر «پرسبوک» با عنوان پسماند-صفر در حال برگزاری است چرا که در ایران، بیش از ۱۷۷ هزار تن پلاستیک و حدود ۳ میلیون کیسه پلاستیکی تولید می‌شود. از این ۳ میلیون، حتی یک درصد هم بازیافت نمی شود!

وی با تاکید بر این که جنبش پسماند-صفر می‌خواهد مردم را به تجدیدنظر در مورد رویکردشان نسبت به زباله فراخواند و آن‌ها را تشویق کند تا میزان پسماند تجزیه‌ناپذیری که تولید، دفن، سوزانده یا در آب‌ها رها می‌شوند را به صفر برسانند، تصریح کرد: «پرسبوک» سالانه‌ای هنری برای نمایش آثار هنرمندان ایرانی و مقیم خارج در ایران است و از سال 88 در شبکه های اجتماعی آغاز شد. از دوره پنجم موضوعات زیست محیطی از جمله بحران آب، جنگلهای هیرکانی و ... محور نمایشگاه قرار گرفت تا هنرمند به عنوان یک کنشگر فاصله خود را با اجتماع کاهش دهد و خود و اثرش بر مسائل محیط زیستی اثرگذار باشند.

بنیانگذار سالانه پرسبوک ادامه داد: نکته جالب توجه اینجاست که موضوعات مدنظر ما از جمله موضوع جنگل‌های هیرکانی که عنوان نهمین دوره از پرسبوک بود پس از چند سال به دغدغه‌ای پررنگ‌تر میان فعالان و مردم جامعه تبدیل می‌شوند.

وی با بیان این که بخش نمایشگاهی یازدهمین سالانه هنر معاصر از17 دی ماه در گالری ایرانشهر آغاز شده و تا ۲۸ دی ماه ادامه دارد ، اظهار کرد: در این دوره آثاری از مهدیه ابوالحسن، مریم اشکانیان، رضا باباجانی، آیدین باقری، هدیه توتونچیان، کیوان پورنصری نژاد، ستاره حسینی، صادق خلیفه، غزال زارع، آرزو زرگر، شرمین شالباف، شایا شهرستانی، فریده عبادی، اسماعیل قنبری، بهنام کامرانی، نرگس محمدیان، سمانه مطلبی، معصومه مهتدی، امیر نصیری و تکتم همتی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار