مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین:

روستاهای قزوین برای ایمن‌سازی به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند

قزوین (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت۱۸۴ روستای این استان نیازمند ایمن‌سازی بوده و برای این منظور به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
روستاهای قزوین برای ایمن‌سازی به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن قزوین، اصغر گونجی اظهار کرد: براساس مطالعات صورت گرفته، هم اکنون ۱۸۴ روستای استان نیازمند ایمن سازی هستند که از این تعداد، ۷۷ روستا در شهرستان قزوین، ۹ روستا در آبیک، یک روستا در البرز، ۱۸ روستا در آوج، ۶۶ روستا در بویین زهرا و ۱۳ روستا نیز در شهرستان تاکستان قرار دارند.

به گفته این مسوول، از بین روستاهای یاد شده، ۴۵ روستا در اولویت ایمن سازی قرار دارند که ۹ روستا جزو مناطق رانش بوده و هم اکنون نیز با خطر رانش زمین در محدوده جغرافیایی خود قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمن سازی، طی سال های گذشته ۶ روستای استان قزوین با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی این نهاد ایمن سازی شده، تاکید کرد: طی این مدت و از محل اعتبارات استانی در کمیته برنامه ریزی اعتبارات شهرستان و مدیریت بحران تامین اعتبار لازم صورت نگرفته است.

گونجی اضافه کرد: اعتبارات یاد شده برای ایمن سازی ۶ روستای یاد شده با توجه به تعداد روستاهای مورد نیاز برای انجام این کار، با توجه به حجم عملیات ایمن سازی نیز به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای استان نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین افزود: این نهاد برای پیشگیری و مقابله با سوانح طبیعی و همچنین هر نوع تهدید غیرطبیعی در ۲ دهه گذشته و به صورت جدی اقدام به بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی استان کرده است تا جایی که امروز از ۹۴ هزار واحد مسکن روستایی موجود، ۵۴ درصد آنها یعنی ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده و در برابر حوادث طبیعی از مقاومت لازم برخوردار است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده جهت بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی استان تا ۱۰ سال آینده حتی یک واحد مسکونی روستایی فرسوده نباید داشته باشیم، گفت: با توجه به سهمیه سالانه برای مقاوم سازی منازل روستایی که ۴ هزار واحد است، تا سال ۱۴۱۰ مشکل مقاوم سازی در روستاهای استان مرتفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار