رضا مددی مشاور وزیر در امور سند تحول بنیادین:

مدرسه، کانون تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

ورامین (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور سند تحول بنیادین، در جلسه کارگاهی با موضوع چرخش‌های کلی نظام تحول بنیادین در ورامین، مدرسه را نقطه وصل و تکیه‌گاه اصلی خانواده با جامعه دانست که می‌تواند در تربیت اجتماعی دانش‌آموز نقش موثری داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه، کانون تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

جلسه کارگاهی با حضور رضا مددی، مشاور وزیر در امور سند تحول بنیادین و جمعی از معاونین پرورشی با موضوع چرخش‌های کلی نظام تحول بنیادین در ورامین برگزار شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه به عنوان کانون اصلی در زمینه تربیت اجتماعی نقش بسیار پررنگی در جامعه دارد. در این راستا معلمین و مربیان پرورشی نقش بسیار سازنده و موثری در نقش پذیری اجتماعی دارند و به نوعی الگوی سازنده آموزشی هستند.

وی افزود: تربیت بدنی یعنی نفوذ متد تربیتی از راه بدن و روح از درون یک جسم ایجاد می شود ولی برای پرورش، روح به جسم نیازی ندارد و زمینه‌سازی این اهم در گرو کنترل هیجانات دانش‌آموزان، برداشتن نگاه یکسان‌ و پذیرش تنوع شخصیت دانش‌آموزان است. در این راستا برداشت نگاه یکسان از دانش‌آموزان و پذیرفتن تفاوت‌های منطقه‌ای و مدارس بسیار حائز اهمیت است.

مددی در ادامه گفت: تربیت استاندارد زمانی محقق می‌شود که در امر آموزش و تربیت از تمامی دروس کاربردی علوم، ریاضی، تربیت بدنی و قرآن، بصورت یکپارچه و با رویکرد تربیتی استفاده شود.

مددی در پایان گفت: مدرسه نقطه وصل و تکیه‌گاه اصلی خانواده با جامعه است که دانش‌آموز در تربیت خود می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار