نوروزی در گفت‌و‌گو با پانا:

نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه سرمایه‌ای باشد

تهران (پانا) - نایب رئیس اول فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت نگاه به آموزش و پرورش نباید نگاه مصلحتی باشد بلکه باید نگاه سرمایه‌ای باشد. هم بر دولت و هم بر مجلس واجب است که نگاهی اساسی و ریشه‌ای به این حوزه داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه سرمایه‌ای باشد

رحمت‌اله نوروزی در گفت‌وگو با پانا در خصوص بودجه آموزش و پرورش، اظهار کرد: «نگاه به آموزش و پرورش نباید نگاه مصلحتی باشد بلکه باید نگاه سرمایه‌ای باشد. زمانی که حضرت امام (ره) و حضرت آقا می‌گویند که آموزش و پرورش سنگ بنای آینده نظام و دستگاه اساسی کشور است، هم بر دولت و هم بر مجلس واجب است که نگاهی اساسی و ریشه‌ای به این حوزه داشته باشند. کشورهایی مانند آلمان، اتریش و کشورهای توسعه یافته به آموزش و پرورش نگاه تحولی دارند و نتیجه آن را نیز گرفتند.»

نایب رئیس اول فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: «تا این نگاه اصلاح نشود، کشور درست نمی‌شود زیرا نیروی انسانی، مدیر، شهروند و حتی پدر و مادر در آموزش و پرورش تربیت می‌شود.»

وی بیان کرد: «باید آموزش و پرورشی بسازیم که در نرم‌افزار و سخت‌افزار با مشکلات مواجه نباشد. سخت افزار یعنی کلاس، امکانات و تجهیزات و شرایطی که بتوان از دانش مغزی معلمان استفاده کرد. دانش‌آموز باید با معرفت، بصیرت و توان فکری رشد کند تا بتوان خلاقیت و نوآوری را در دانش‌آموزان شکوفا و بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.»

نوروزی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید بر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی تأکید کند، گفت: «در سده‌های مختلف، کارنامه ایرانی اسلامی کارنامه نخبگان است.»

وی ضمن اشاره به برنامه‌های ارائه شده وزیر آموزش و پرورش به مجلس، اظهار کرد: «امیدواریم برنامه‌های یوسف نوری را در عمل ببینیم. آموزش و پرورش باید برنامه محور باشد. پژوهشگاه آموزش و پرورش باید قوی عمل کند و مقالات و پژوهش‌ها نباید کنج کتابخانه‌ها خاک بخورد بلکه باید اثرات آن در آموزش و تربیت مشهود شود. مشکلات عدیده‌ای داریم و نیاز به حرکتی جهادی از سوی وزیر آموزش و پرورش است تا با نیروهای زبده و توانمند در جهت حل این مشکلات گام بردارند.»

این نماینده مجلس در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین نیز گفت: «وزیر آموزش و پرورش باید برنامه ششم توسعه‌، سند تحول بنیادین و برنامه بیست ساله ۱۴۰۴ را مدنظر قرار دهد.»

وی خاطر نشان کرد: «شورای عالی آموزش و پرورش اگر با حضور نخبگان و فرهیختگان برگزار شود، می‌تواند تحولات بسیاری را رقم بزند. امیدواریم یوسف نوری بتواند زبده‌ترین اشخاص را پای کار بیاورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار