استاندار عنوان کرد:

ضرورت جبران کمبود ۱۸ هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان گفت کمبود ۱۸ هزار کلاس درس و نیاز به ساخت سالانه ۲ هزار کلاس در سیستان و بلوچستان نیازمند بسیج همگانی و نهضت مدرسه‌سازی در این استان است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت جبران کمبود ۱۸ هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان

مدرس خیابانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انسانی در هر جامعه پرورش یافته آموزش و پرورش است، بنابراین اگر بخواهیم مدیران، پزشکان، مهندسان و نیروهای متخصص و توانمند در آینده کشور داشته باشیم باید به توسعه و تقویت آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه پایدار به آموزش و پرورش قدرتمند نیاز داریم و باید کمک کنیم با ایجاد فضای آموزشی مورد نیاز ، بدنه آموزش و پرورش را بیش از پیش قدرتمند تر کنیم.

مدرس خیابانی انتخاب سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد دومین سفر استانی وزیر آموزش و پرورش را نشان دهنده اهمیت این استان برای وزارتخانه عنوان کرد و گفت: کمبود ۱۸ هزار کلاس درس و نیاز به ساخت سالانه ۲ هزار کلاس در سیستان و بلوچستان نیازمند بسیج همگانی و نهضت مدرسه‌سازی در این استان است که اگر صورت نگیرد با یک بحران جدی در این زمینه روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان باید از ظرفیت دستگاه های درآمدزا در کشور استفاده شود و نگاه دولتمردان نسبت به این موضوع جدی شده و از روی کاغذ بر روی زمین پیاده شود.

مدرس خیابانی اظهار کرد: با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی مردم در استان، ایجاد مدارس شبانه روزی برای کاهش هزینه های تحصیل یک نیاز ویژه است و یک برش ویژه می‌طلبد.

وی تصریح کرد: برخلاف تصور رایج مردم این استان با تحصیل فرزندان خود مخالفتی ندارند بلکه به دلیل نداشتن توان مالی برای پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها فرزندانشان مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در استانی که در تمامی شاخص های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در رتبه آخر است و با میانگین کشوری فاصله کهکشانی دارد باید نگاهی ویژه به مشکلات موجود داشت و راه حل ویژه اتخاذ کرد.

مدرس خیابانی نگاه ضرورت توسعه هنرستان ها در استان را راهبردی عنوان کرد و گفت: سیستان و بلوچستان استانی تجاری است که از محل درآمدهای تجاری برای توسعه صنایع در این استان استفاده می‌کنیم و بر همین اساس برای داشتن نیروهای فنی و بومی برای به کار گیری در این صنایع، به رشته‌های فنی و حرفه ای بیش از سایر رشته ها نیازمندیم که ایجاد و توسعه هنرستان ها را ضروری می‌کند.

وی با اشاره به مشکل عدم ماندگاری معلمان و نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان، بر ایجاد و تقویت مشوق‌ها در استان تاکید کرد.

وی ایجاد فضاهای آموزشی و دانش آموزی در سواحل مکران را یکی از عوامل مهم توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: زمین اردوگاه دانش آموزی در چابهار تامین است و آموزش و پرورش باید برای ساخت آن اقدام کند.

وی همچنین بر ایجاد ناحیه ۳ زاهدان و همچنین ساخت مدرسه در مدارس حاشیه شهر زاهدان و چابهار تاکید کرد.

مدرس خیابانی در پایان خاطر نشان کرد: شورای آموزش و پرورش استانی وقتی تاثیرگذار خواهد بود که با در دست داشتن اختیارات لازم، بتواند به طور مستقل برای حل مشکلات داخل استان تصمیم گیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار