وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اجرای هر ۴ سال یک‌بار رتبه‌بندی برای معلمان مناطق مرزی و محروم

زاهدان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد موضوع رتبه‌بندی معلمان یک فرصت است که باعث می‌شود کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس ارتقا یابد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای هر ۴ سال یک‌بار رتبه‌بندی برای معلمان مناطق مرزی و محروم

یوسف نوری در دیدار و نشست صمیمی با معلمان منتخب سیستان و بلوچستان در زاهدان، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که فرصتی برای عرض خداقوت در این استان مرزی برای خدمات شایسته معلمان گرانقدر اینجا فراهم شد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت موضوعی مهم و گسترده است، افزود: با تدوین سند تحول بنیادین کار بزرگی در حوزه سیاست‌گذاری در نظام تعلیم و تربیت انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان را مصداق بارز مفهوم «حکمت» عنوان کرد و گفت: فراهم کردن فرصت‌های یادگیری برای همه دانش آموزان به عنوان یکی از اهداف سند تحول بنیادین، هنر معلمان است.

نوری تصریح کرد: تربیت تمام ساحتی به معنای سواد چندبعدی دانش آموزان است و تربیت افرادی که در این استان برای حفاظت از امنیت شهید می‌شوند، نمونه این نوع تربیت است.

وی با بیان اینکه معلمی عشق است و اگر شغل است؛ شغل انبیاست، ادامه داد: موضوع رتبه‌بندی معلمان یک فرصت است که موجب می‌شود کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس ارتقا یابد.

نوری با اشاره به سختی کار معلمان در مناطق مرزی و محروم گفت: برای معلمان این مناطق رتبه‌بندی هر چهار سال انجام خواهد شد در حالی که برای سایر معلمان هر شش سال رتبه‌بندی انجام می شود.

وی در ادامه به مشکلات خاص آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: رشد جمعیت این استان ۷ برابر میانگین کشوری است و این کار را خیلی سخت می‌کند.

نوری در پاسخ به مشکلات آموزش مجازی در مدارس خاطرنشان کرد: در یادگیری ترکیبی به «آموزش» و «الگوی خاص» نیاز داریم که اکثر معلمان و اولیا بدون اطلاعات و آگاهی لازم با موضوع یادگیری ترکیبی مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: نتیجه همه اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش در مدرسه دیده می‌شود و به همین دلیل نگاه ما فقط باید به مدرسه و معلم باشد.

نوری بر ادامه فعالیت حضوری مدارس تاکید کرد و خطاب به معلمان و مدیران گفت: مدارس را باز نگه داریم.

وی در بخش دیگری بر پرداخت به موقع حق التدریس معلمان تاکید کرد و گفت: دوره‌های ضمن خدمت باید نتیجه عملی در کار معلمان داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بر حل برخی مشکلات از جمله کمبود فضا و مکان در دانشگاه فرهنگیان با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادها موجب موفقیت آموزش و پرورش خواهد شد و در پیشبرد اهداف کمک زیادی می‌کند.

نوری در بخش دیگری تصریح کرد: گزینش و انتخاب معلم باید به روشی صحیح و اصولی انجام شود و نیروهایی که انتخاب می‌شوند باید آموزش های لازم برای انجام کار حرفه‌ای را دریافت کنند.

وی همچنین در پاسخ به دغدغه معلمان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در خصوص اینکه کتب درسی چاپ جدید به این استان نمی‌رسد، گفت: کتاب‌های چاپ جدید باید به موقع به این استان برسد و این مشکل بررسی و پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار