احداث مجهزترین رصدخانه کشور در دانشگاه محقق اردبیلی

اردبیل(پانا) - مجهزترین و شمالی‌ترین رصدخانه کشور در دانشگاه محقق اردبیلی احداث می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
احداث مجهزترین رصدخانه کشور در دانشگاه محقق اردبیلی

سالار عباسوند، استاد مشاور انجمن علمی نجوم دانشگاه با اعلام این خبر گفت: احداث رصدخانه در دانشگاه علاوه بر دادن امکانات علمی و رصدی در جهت آموزش هرچه بهتر دانشجویان، می‌تواند در آموزش پژوهشگران و علاقه‌مندان استان اردبیل نیز امکاناتی نظیر داده‌های رصدی از پدیده‌های نجومی، گزارش استهلال ماه، انجام پژوهش‌های علمی، برگزاری همایش‌های ملی و ... فراهم آورد که خود می‌تواند بخش کوچکی از اهداف رصدخانه باشد.

وی افزود: در سال‌های اخیر قدم‌های مثبتی توسط دانشگاه محقق اردبیلی و خیرین استان در جهت احداث رصدخانه مجهزی در استان اردبیل برداشته شده است تا به حول و قوه الهی، استان اردبیل را به‌عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور در بحث شاخه نجوم مطرح کند.

استاد مشاور انجمن علمی نجوم دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: احداث رصدخانه در استان به‌عنوان یک ساختمان آموزشی و پژوهشی می‌تواند اردبیل را در زمره مراکز علمی خاص مطرح کند به‌گونه‌ای که دانشجویان و پژوهشگران مختلفی می‌توانند گزارش‌های رصدی خودشان را از طریق رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی گزارش کنند که همین امر باعث مطرح‌شدن هر چه بیشتر نام دانشگاه محقق اردبیلی در کشور خواهد شد.

عباسوند تصریح کرد: اگر دوران امروز را با سال‌های قبل مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم همین امکانات نظیر اینترنت، گوشی و فضاهای مجازی باعث شده تا همه از اخبار اکتشافات فضایی آگاهی پیدا کنند و همین امر باعث می‌شود علاقه‌مندان زیادی به سمت فیزیک و نجوم کشیده شوند و حتی گاهی رشته دانشگاهی فیزیک و نجوم را انتخاب کنند.

وی گفت: برای هر شاخه‌ای از علم نیازمند آزمایشگاه علمی ویژه‌ای هستیم و برای شاخه نجوم هم نیازمند رصدخانه هستیم تا دانشجویان درس نجوم دانشگاهی را در یک محیط علمی و به‌صورت هدفمند بیاموزند چرا که یادگیری تئوری هیچگاه نمی‌تواند جای آموزش عملی را بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار