تولید دستگاه بوجاری کنجد در بخش جره و بالاده

جره و بالاده (پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش جره و بالاده از تولید و راه‌اندازی یک دستگاه بوجاری کنجد در روستای سرمشهد از توابع بخش جره و بالاده شهرستان کازرون خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید دستگاه بوجاری کنجد در بخش جره و بالاده

مسعود قاسمی، در گفت‌وگو با پانا گفت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش جره و بالاده و دو نفر از مهندسان و حامیان ایتام منطقه، اشکان ایمانی و مهران پور تراب دستگاه بوجاری کنجد طراحی و پس از ۴ماه ساخته شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه چند سالی است کشت کُنجد در بخش جره و بالاده توسعه پیدا کرده است و کشاورزان برای جدا کردن دانه کنجد از ساقه، برگ‌ها و... با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند این دستگاه برای تسهیل در کار با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش جره و بالاده، توسط آقای پورتراب طراحی و به مرحله ساخت رسید و از این دستگاه به مدت ۱۵ روز به صورت آزمایشی استفاده شد و از نظر راندمان کار، بسیار عالی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش جره و بالاده در پایان با اشاره به برخی مزایای این دستگاه گفت: از مزایای استفاده از این دستگاه می‌توان به حمل آسان، قابلیت جابجایی یک نفره در فاصله‌های کوتاه، کارکرد ساده، استفاده از سوخت گازوئیلی و امکان بوجاری نخود، سیاه دانه، لوبیا و غیره اشاره کرد.

عمل بوجاری کردن را به غربال مواد گوناگون مانند پاک کردن غلات و حبوبات از خاک و… می گویند. یکی از لوازم پرکاربرد صنعتی که برای غربال دانه های مختلف جهت درجه بندی دانه ها در صنایع گوناگون از آن استفاده زیادی می شود، دستگاه بوجاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار