نشست مشترک نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی و آموزش و پرورش شهرستان بجنورد به مناسبت روز زن

بجنورد (پانا) - جلسه ای مشترک با دبیر محافل ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد و مسئول کانون فرهنگی و تربیتی ریحانه آموزش و پرورش به مناسبت هماهنگی برنامه های ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی و آموزش و پرورش شهرستان بجنورد به مناسبت روز زن

دلاور آوازه، معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان بجنورد ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به حاضران آمادگی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد را برای انعقاد تفاهم نامه مستقل از استان با نهاد کتابخانه های عمومی اعلام کرد و گفت: ما در زمینه هر گونه طرح و برنامه در راستای دانش آموزی آماده همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی هستیم. قطعا این همکاری ها باعث پیشرفت و شاخص شدن فعالیت ها در حوزه کتابخانه و اجرایی شدن مناسبت ها می شود و دانش آموزان هم با کتابخانه و هم با فرهنگ کتابخوانی آشنا می‌شوند و تاثیر مناسبت ها بر روی دانش آموزان از طریق کتاب و کتابخوانی بیشتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کانون و کتابخانه باید انجمن ها و محافل خود را فعال تر کنند افزود: باید در انجمن ها نقد کتاب های دانش آموزی نیز مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه در حال حاضر اندیشه ها و فرهنگ های مختلف به زبان های خارجی بخصوص در آموزشگاه های آزاد علمی و زبان به دانش آموزان منتقل می‌شود و مسئولان هیچ نظارتی روی محتوای این کتاب ها ندارند، در صورتی که می توان کتاب‌هایی به زبان انگلیسی با محتوای ایرانی- اسلامی تهیه و در مراکز آموزشی توزیع کرد.

رسول فخر قاسمی دبیر محافل ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همکاری های فرهنگی طی سالهای اخیر بین آموزش وپرورش و نهاد کتابخانه های عمومی را مفید و سازنده ارزیابی کرد و گفت: هدف ما این است که دانش آموزان را در عرصه های تربیتی از جمله مطالعه کتاب و شعر و نویسندگی وارد کنیم. با یکی از ناشران در زمینه چاپ آثار دانش آموزان در یک مجموعه قرارداد بستیم و تصمیم داریم برای ولادت حضرت فاطمه (س) برنامه هایی شامل شعرخوانی شاعران، سرود، داستان، نمایش، معرفی کتاب و استفاده از نویسندگان و دانش آموزانی که ذوق هنری دارند را داشته باشیم.

وی برگزاری محافل ادبی و کارگاه‌های آموزشی را بسیار با اهمیت خواند و بیان کرد: طبق تفاهم نامه ای که با دستگاه‌های مختلف بستیم، کارگاه‌های آموزشی هم برای دانش آموزان و هم برای اولیا به صورت رایگان توسط اساتید برجسته برگزار می شود.

خبرنگار مریم رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار