مشگین شهر برای رویداد بین المللی ۲۰۲۳ آماده می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل خبر داد با راه انداری موزه باستان شناسی و اجرای فاز دوم پایگاه ملی شهریری مشگین شهر برای رویداد بین المللی ۲۰۲۳ آماده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مشگین شهر برای رویداد بین المللی ۲۰۲۳ آماده می‌شود

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل در جلسه ستاد خدمات سفر مشگین‌شهر گفت: مشگین شهر به عنوان قطب گردشگری فعال شمال غرب کشور با راه انداری موزه باستان شناسی و اجرای فاز دوم پایگاه ملی شهریری و تقویت زیرساخت‌های گردشگری برای رویداد بین المللی ۲۰۲۳ آماده می‌شود.

وی گفت: بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای حفاظت، مرمت و نگهداری از مجموعه تاریخی شهریری از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: تلاش داریم با بهره‌برداری و افتتاح موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر و رونمایی از جام زرین مشگین شهر با اعتبار تخصیص یافته از محل سفر ریاست جمهوری، مطالبه چندین ساله مردم فرهنگ دوست شهرستان مشگین‌شهر تحقق یابد.

فلاحی گفت: بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری و افتتاح این موزه در نظرگرفته شده، در حالی که اعتبارات عمرانی یک ساله استان در حوزه میراث فرهنگی کمتر از چهار میلیارد تومان است و این نشان دهنده اهمیت بیش از پیش شهرستان مشگین‌شهر به عنوان قطب گردشگری فعال در شمال غرب کشور است.

وی گفت: فعال بودن استان در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن، به ضرورت فعال بودن اقتصاد گردشگری به عنوان اقتصاد مردم پایه در کنار این حوزه‌ها و مردم محور شدن اقتصاد گردشگری و همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های اجرایی در این راستا است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: افتخار میزبانی رویداد بین المللی ۲۰۲۳ در سایه رقابت با استان‌هایی، چون خراسان رضوی، گلستان و شیراز و با همت و تلاش مسئولان استانی و البته ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خدادادی گردشگری طبیعت، ابنیه تاریخی و صنایع دستی استان در آخرین نشست اعضای کشور‌های عضو اکو در سال ۱۳۹۸ در شهر خجند تاجیکستان محقق شد.

فلاحی خواستار همکاری و همدلی مسئولان هریک از شهرستان‌های استان در این فرصت باقی مانده برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و ویژه در زمینه معرفی قابلیت‌های گردشگری و سرمایه گذاری شهر خود در سطح بین المللی، اجرا و تقویت زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد اشتغال و پویایی در این رویداد بین المللی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار