وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات:

خرابی خط فیبر نوری دریایی ترمیم شد

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی از بازگشت ظرفیت ۴۳۰ گیگا بیت پهنای اینترنت کشور که مدتی قبل رخ داده بود، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
خرابی خط فیبر نوری دریایی ترمیم شد

«عیسی زارع‌پور» در پُست اینستاگرامی خود نوشت: یادتان است حدود ۲ ماه پیش یکی از کابل‌های فیبر نوری دریایی به سمت قطر قطع شد و ۴۳۰ گیگ از پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: این اختلال پهنای باند مصرفی کشور را هفت درصد کاهش داد. اما حالا خبر خوش این است که با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، خرابی این خط فیبر نوری دریایی ترمیم شده و این ۴۳۰ گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: در ضمن برای پیشگیری از تکرار چنین اختلالی مسیرهای جایگزین هم پیش‌بینی شده است. مطمئن باشید هر روز پیگیر افزایش سرعت و کیفیت شبکه هستم.

حدود ۲ ماه قبل، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری درمحدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده، اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تامین است.

وی افزود: با توجه به قطع این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن، اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی ظرفیت‌های جدید برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار