مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز:

فراخوان ششمین جشنواره سفیران سلامت در مدارس البرز

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد ششمین جشنواره سفیران سلامت با رویکرد آموزشی، ترویجی و خودمراقبتی در مدارس این استان فراخوان شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان ششمین جشنواره سفیران سلامت در مدارس البرز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش البرز، سالار قاسمی اظهار کرد: این جشنواره با هدف یادگیری مفاهیم بهداشتی، نکات مهم سلامتی و نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان و همچنین ارتقای سبک زندگی سالم و تغییر نگرش دانش آموزان به کمک گروه دانش آموزی همسالان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سفیران سلامت موجب ارتقای فرهنگ سلامت در سطح مدارس، خانه و جامعه می شود،خاطرنشان کرد: این جشنواره روشی اثربخش برای تشویق و ترغیب افراد به منظور اتخاذ تصمیمات بهداشتی است که با آموزش و یادگیری توسط گروه های همسال با نگاه تعاملی ایجاد می شود.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی یکی از راه‌های مهم ارتقای سواد سلامت در جامعه به ویژه در دوران شیوع و تداوم ویروس کرونا است که در قالب برگزاری جشنواره ها، تهیه و تولید محتوا و بسته های آموزشی و فرهنگی می توان به آن پرداخت.

قاسمی تصریح کرد: این جشنواره در راستای ترویج شیوه های زندگی سالم، پیشگیری و کنترل، افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره شناسایی، رشد و شکوفایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و مدارس در زمینه سلامت و تندرستی را در پی دارد، اضافه کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند.

وی ادامه داد: همه دانش آموزان به خصوص سفیران سلامت مدارس البرز می توانند آثارشان را با موضوعات تغذیه سالم، ایمنی و بهداشت محیط مدرسه، بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های واگیردار و غیرواگیر به مدارس محل تحصیل خود و یا کارشناس سلامت نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تحویل دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بهداشت دهان و دندان، حفظ محیط زیست، بازیافت زباله، آلودگی هوا، اهمیت ورزش و تحرک بدنی در سلامتی، رعایت پروتکل های بهداشتی و چگونگی اجرای آن در مدارس و اهمیت واکسیناسیون را از دیگر رشته های برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی ارسال کنند.

قاسمی افزود: آثار ارسالی از سوی داوران مجرب مورد ارزیابی قرار می گیرد و بهترین اثر در رشته های مختلف به دبیرخانه کشوری جشنواره سفیران سلامت مستقر در استان فارس ارسال می شود.

وی گفت: نتایج ششمین جشنواره سفیران سلامت اردیبهشت ماه سال آینده اعلام می شود و هر ساله از دانش آموزان برتر در جشنواره ملی سفیران سلامت در سطح استانی - کشوری با اهدا لوح و هدایا تقدیر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: در پنجمین جشنواره سفیران سلامت ۱۴ هزار و ۶۰۰ دانش آموز مدارس استان البرز شرکت کردند که پس از ارزیابی داوران ۱۴ اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد و هشت اثر برگزیده شناخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار