سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

قانون نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در استان قزوین اجرایی می‌شود

قزوین (پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از اجرایی شدن قانون نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در استان قزوین تا پایان سال خبر داد و گفت اجرای این قانون لازم است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
قانون نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در استان قزوین اجرایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عبدالله دیده‌بان از اجرایی شدن قانون نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در استان قزوین تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: وزیر بهداشت و درمان دستور اجرا را صادر کرده؛ ولی هنوز آیین‌نامه‌های اجرایی آن به دست ما نرسیده است. چرا که باید این موضوع در بودجه وزارت بهداشت دیده شود و دانشگاه علوم پزشکی از محل درآمدهایش اضافه دستمزد پرستاران از محل اجرای این قانون را بپردازد.

وی با تأکید بر لزوم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اضافه کرد: به اعتقاد بنده هم اجرای این قانون لازم است؛ چرا که اجرای آن باعث صرفه‌جویی در هزینه‌کرد منابع اعتباری دانشگاه‌های علوم پزشکی شده و از طرفی هم هزینه‌های خدمات پرستاری برای مردم را هم به طرز محسوسی کاهش می‌دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه با بیان طرح الحاقی بیمارستان شهیدرجایی قزوین 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: برای تکمیل این طرح به 300 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که فعلاً برای اجرای آن در سال 1400 حدود 80 تا 90 میلیارد تومان اعتبار جذب کرده‌ایم. البته یک ردیف بودجه هم برای تکمیل طرح الحاقی این بیمارستان در لایحه بودجه 1401 داریم که از این بابت نگرانی نداریم.

وی همچنین درباره وضعیت پیشرفت طرح احداث بیمارستان بزرگ 700 تختخوابی قزوین گفت: روند اجرای این طرح هم ادامه دارد و پیمانکاران مشغول اجرای آن هستند که میزان پیشرفت فیزیکی آن هم اکنون 16 درصد است.

دیده‌بان تسریع در روند اجرای پروژه بیمارستان 700 تختخوابی را نیازمند موافقت سازمان برنامه و بودجه با اعطای تسهیلات به مجری این طرح دانست و افزود: هنوز این سازمان با اعطای تسهیلات بانکی از محل ماده 56 قانون بودجه موافقت نکرده است. یعنی هنوز وام 200 میلیاردی از سوی بانک رفاه کارگران به این پروژه تزریق نشده است.

وی ادامه داد: البته رایزنی‌ها برای موافقت با اعطای این تسهیلات 200 میلیاردی هنوز ادامه دارد و همین دیروز هم از سوی مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه در این حوزه مذاکره صورت گرفته است که منتظر جواب نهایی آنها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار