استاندار سمنان:

نرخ باسوادی استان سمنان ۹۷ درصد است

سمنان (پانا) - استاندار سمنان، نرخ باسوادی استان سمنان را بیش از ۹۷ درصد اعلام کرد و گفت استفاده از ظرفیت‌های بخش دانش در زمینه ارتقاءتولید در این استان، نیازمند توجه بیشتر است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نرخ باسوادی استان سمنان ۹۷ درصد است

سید محمدرضا هاشمی، در نشست اعضای سازمان بسیج اساتید استان سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان دارای نرخ باسوادی بیش از ۹۷ درصد است، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی این استان نحوه ارتباط با دانشگاه را تقویت و تولید خود را رونق بخشند.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط بین دانشگاه، صنعت و همچنین گردشگری به مثابه یک ضرورت، اظهار کرد: در استان به ازای هر ۱۳ نفر یک دانشجو وجود دارد و این ظرفیت بالقوه ای برای کمک به تولید است.

استاندار سمنان با بیان اینکه حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت باید با اقدامات مناسب از بین برود، افزود: ارتباط بین این مؤلفه‌ها، می‌تواند تولید ما را نیز تقویت کند.

هاشمی با اشاره به اینکه تقویت ارتباط بین دانشگاهیان و کارگروه‌های حوزه‌های مختلف تولیدی استان و استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان دانشگاهی برای پیشبرد بهتر امور می‌بایست مد نظر قرار گیرد، بیان کرد: نیاز است که برای ارتقاء واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین جلوگیری از تعطیلی آنها از کارشناسان اهل فن استفاده کرد.

وی به عبورسالانه میلیون‌ها زائر رضوی از استان و ضرورت تقویت گردشگری به عنوان یک صنعت زودبازده در جهان توسعه یافته اشاره داشت و گفت: اثرهای ثبت شده گردشگری در استان، نیاز به شناساندن و سرمایه گذاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار