ارتقای جایگاه «دفتر وزارتی» به «مرکز سیاستگذاری، تنظیم‌گری و تعادل‌بخشی»

تهران (پانا) - علی باقرزاده در آیین تکریم و معارفه سرپرست دفتر وزارتی گفت جایگاه «دفتر وزارتی» امروزه از یک دبیرخانه به «مرکز سیاستگذاری و تنظیم گری و تعادل بخشی» ارتقا یافته است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای جایگاه «دفتر وزارتی» به «مرکز سیاستگذاری، تنظیم‌گری و تعادل‌بخشی»

علی باقرزاده در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدای کربلای ۵و چهل و یک هزار معلم شهیددانش آموز و شهید بلندآوازه دفاع از استقلال و میهن اسلامی میرزا محمد تقی خان امیرکبیر ،اظهار کرد: در طول ۳۱سال خدمت در نهاد تعلیم و تربیت این دهمین باری است که تودیع و معارفه می شوم .

وی ادامه داد: خدا را برای همه لحظاتی که در خدمت تعلیم و تربیت بودم و عمرم را در نهاد آموزش وپرورش سپری کردم، شکر می کنم.

باقرزاده ضمن تقدیراز وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: یکی از دعاهای مقبول پدر و مادر در حق من مواجه شدن با انسانهای فرهیخته، مؤمن و دوست داشتنی در طول خدمت بوده و هر چه جلوتر رفتم با افراد خالص تر و با عیار بالاتر مواجه شدم.

وی گفت: درطول مدت مسئولیت در حوزه وزارتی چند اصل را مورد توجه قرار داده ام. چند اصل توکل، تعهد، تلاش، تدبیر، تعالی و نیز صداقت و صمیمیت، صراحت، صبوری و صلابت که لازمه کار بزرگی مانند تعلیم و تربیت است، همواره مورد توجه من بوده است.

باقرزاده ادامه داد: در حوزه وزارتی با وجود شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، تجربه ای کاملا متفاوت داشتم و تمامی مناسباتی که قبلاً تجربه کرده بودیم ، وهر آنچه از قبل آموزش دیده بودیم به هم ریخت، همه قواعدی که از مدیریت و از فضای قبلی می دانستیم و بلد بودیم همه کنار گذاشته شد و مناسبات جدید و تشریفات جدیدی پایه‌گذاری شد، که تلاش کردیم قسمت های مختلف را به هم ارتباط دهیم تا آموزش تعطیل نشود و دفتر وزارتی در این مذاکرات، یک رکن بود.

وی در ادامه گفت: «گفتگوی هفته» یک ابتکار بود که توانست 20 وزیر و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان را به آموزش و پرورش بیاورد تا به مدیران کل و رؤسای آموزش و پرورش گزارش دهند، در برنامه «ارتباط هفته»، تقریباً وزیر با حدود ۷۰هزار مدیر مدرسه به صورت مجازی صحبت کردند، در نشست های تخصصی که تقریباً یک هفته در میان برگزار می شد و ۱۰۰جلسه شورای معاونین برگزار شدتا تا ارتباطات و نظام مدیریت انسجام خود را از دست ندهد.

وی گفت: ما تلاش کردیم تا جایگاه حوزه وزارتی را از یک دبیرخانه به یک مرکز سیاستگذاری و تنظیم گری و تعادل بخشی و نظارت و کنترل ارتقا دهیم و همه همکاران ما متعهد بودند تا از وزیر و جایگاه وزیر به نحو شایسته صیانت شود.

باقرزاده ادامه داد: آمادگی حداکثری، مراقبت حداکثری، هوشیاری حداکثری، ارتباطات حداکثری، تعامل و انعطاف حداکثری و مسئولیت پذیری، هماهنگی، پاسخ گویی و نظارت حداکثری، 10 اصلی بود که مرکز هماهنگی حوزه وزارتی به آن معتقد و پایبند بودند.

باقرزاده گفت: توفیقات به دست آمده را حاصل تلاش همکاران خود دانست و افزود: وامدار محبت های همه همکارانم هستم و از مقام عالی وزارت جهت واگذاری وظیفه جدیدی که به من محول کردند، سپاسگزاری می کنم و امیدوارم که گام های بزرگی حوزه مسئولیت جدید برداریم.

وی در پایان گفت : دکتر الماسی شخصیت با تجربه و باانواعی از دانش هستند و امیدوارم سربلند در مراحل خدمت به مردم حضور داشته باشند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار