جشنواره الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی، گامی نوین در فرآیند اجرایی نظام تعلیم و تربیت کشور

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اهمیت دانش‌آموزمحور بودن نظام آموزشی کشور، جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی را گامی نوین در فرآیند اجرایی نظام تعلیم و تربیت کشور دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۶۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی، گامی نوین در فرآیند اجرایی نظام تعلیم و تربیت کشور

طاهر علمی در گفت‌وگو با پانا ضمن تاکید بر دانش‌آموزمحور بودن فرآیند تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور گفت: در دنیای امروز باید تعلیم و تربیت را از روش سنتی به شیوه جدید تغییر و گرایش به کنجکاوی و پژوهشگری را در دانش آموزان افزایش دهیم تا آنها بر اساس نیازهای امروز جامعه تربیت شوند. برای مثال تدریس خوب آن است که دانش آموز را فعال کند.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی گفت: این جشنواره از ویژگی های مهمی برخوردار بوده و عاملی برای ایجاد تغییرات و ابزاری تغییردهنده است. این جشنواره هم تاثیری بر کیفیت تدریس دارد و هم بر میزان کار و فعالیت تمام مربیان و مشاوران می‌افزاید و می‌توان گفت ابزاری برای کمک به تدریس برنامه رسمی تفکر و سبک زندگی و فعالیت های پرورشی است، بنابراین این جشنواره تقویت کننده فن بیان است و سواد استفاده از تکنولوژی های جدید را برای معلمان فراهم می‌کند و همچنین آنها را با مدیریت زمان آشنا می کند.

وی ادامه داد: این جشنواره بیشتر با اهداف شناسایی و ترویج روش های موفق و کارآمد تدریس درس تفکر و سبک تفکر و سبک زندگی و ایجاد انگیزه در مربیان و مشاوران برای به روزآوری خلاقیت در روش های تدریس و ایجاد رقابت سالم بین مربیان و مشاوران با تکیه بر کاربست روش های موثر و فعال تدریس مبتنی بر روش های جدید به ویژه با استفاده از تکنولوژی های نو است.

علمی اظهار کرد: فرآیند اجرایی این جشنواره از آبان ماه شروع می‌شود و در تابستان نتایج آن از سوی وزارت اعلام می شود. این جشنواره در سه مرحله منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در مرحله اول شرکت کننده یکی از دروس درس تفکر و سبک زندگی تعیین شده را انتخاب کرده و آن درس را در حضور هیئت داوری تدریس می کند. سپس اسامی نفرات برگزیده به همراه فیلم مورد تدریس به مرحله استانی ارسال و با تشکیل هیئت داوران استان آثار برتر مورد بررسی قرار می گیرد. سپس برگزیدگان استان‌های سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت با نظر هیئت داوران برگزیدگان نهایی انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته از میان برگزیدگان کشوری یک نفر از مربیان فعال منطقه هوراند به نام رسول برقی به عنوان نفر برتر کشور انتخاب شد. ضمن تبریک به نام برده می توانیم شاهد حضور فعال سایر مربیان و مشاوران در جشنواره جدید سال تحصیلی دیگر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار