فتح قلل آراگاتس ارمنستان توسط یک کوهنورد نیشابوری

نیشابور ( پانا) - کوهنوردنیشابور باز هم برای کشورش حماسه آفرید و پرچم ایران را در قلل آراگاتس کشور ارمنستان بالا برد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فتح قلل آراگاتس ارمنستان توسط یک کوهنورد نیشابوری

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان نیشابور، پس از گذشت دو دهه از اولین پیمایش خط الراس زمستانی قلل آراگاتس، کشور ارمنستان، تیمی به سرپرستی علیرضا نوروزی توانست این خط الراس را در مدت ۱۴ ساعت پیمایش کند.

این خط الراس که کاملا فنی و ترکیبی است متشکل از قلل آراگاتس شرقی ۳۹۰۸ شمالی ۴۰۹۰ غریی ۳۹۹۵ جنوبی ۳۸۸۷ بینام ۳۸۴۱ که معروف به ۴+ است توسط این تیم در زمستان پیمایش شد.

در این پیمایش عبدالرضا فراهانی و محمد پندآسا از باشگاه سلام همنورد تهران حضور داشته و هر سه با هم توانستند پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و پرچم یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها را که همزمان با شهادت مادر پهلو شکسته بود را بعد از دو دهه در زمستان بر فراز ۵قله این کشور با یک تایم باور نکردنی برافرازند و نام جمهوری اسلامی ایران را همچون همیشه در اوج نگه دارند.

این صعود که از ساعت ۵ صبح روز جمعه ۱۷ دی۱۴۰۰ با نام خدا از بیس کمپ این قله شروع شده بود در ساعت ۷ بعدازظهر با سلام به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در قله آراگاتس جنوبی به پایان رسید.

این صعود کاملا فنی و ترکیبی بود و این تیم پس از درگیری فراوان با یخ و برف و سنگ و عبور از تیغه های فراوان به هر قله دست یافتند.

این تیم سه نفره هم اکنون به سلامتی به پایین رسیده و امروز با رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور ارمنستان دیدار کردند و از آنان بخاطر خلق حماسه ای مجدد در این کشور تقدیر بعمل آمد تا به زودی به کشور خود جمهوری اسلامی ایران باز گردند.

قلل آراگاتس از قلل آتشفشانی بوده که در اثر گذشت زمان و اقلیم متفاوت منطقه تبدیل به قللی کاملا ریزشی و تیغه ای شده و صعود زمستانی آن را کاملا فنی، ترکیبی و سخت کرده است.

علیرضا نوروزی اولین و تنها هیمالیانورد نیشابوری که صعود قلل نانگاپاربات، گاشربروم ۲، برودپیک و تلاش تا ارتفاع۸۳۰۰ کی دو و خانتانگری ۲بار لنین ۲بار کمونیزم و کورژنفسکای را در کارنامه خود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار