مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

همراه با احداث یک بنای فرهنگی، فرهنگ خیری هم بنا می‌شود

تهران (پانا) - در مراسم آیین افتتاح مدرسه خیرساز متوسطه دوره اول دخترانه سیاوش زرازوند4 در منطقه 8 تهران، مدیر کل آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه همراه با احداث یک بنای فرهنگی، فرهنگ خیری هم بنا می شود، بحث مدرسه‌سازی را یک نگاه تازه و یک صدقه جاریه در امر خیر رسانی دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
همراه با احداث یک بنای فرهنگی، فرهنگ خیری هم بنا می‌شود

مراسم آیین افتتاح مدرسه خیرساز متوسطه دوره اول دخترانه سیاوش زرازوند۴ در منطقه ٨ تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، حجه السلام و المسلمین جواد نوری؛ نماینده آموزش و پرورش، محمدرضا قربانی؛ مدیرعامل مجمع خیرین شهر تهران، محمد علی قورچی بیگی؛ مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، نعمت بنی آدم؛ رئیس مجمع خیرین شهر تهران و خانواده خیر مدرسه ساز سیاوش زرازوند برگزار شد.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن ابراز خوشحالی از این که در جمع همکاران منطقه ٨، به ویژه خیرین مدرسه ساز حاضر شده است، خاطر نشان کرد: بحث خیر رساندن و کار خیر کردن از دیرباز در فرهنگ غنی و قوی ما ایرانیان بوده است.

کریمیان همچنین با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمود: " کمک به مدرسه کمک به خود و کمک به کشور و ملت است" خطاب به سیاوش زرازوند گفت: خداوند به شما لطف مضاعفی داشته که شرایط مالی خوبی برایتان فراهم کرده و مهمتر از آن توفیق هزینه کردن ثروت خود در این راه بوده است و شما فرهنگی را در این مکان بنا کردید و باعث رشد آن شدید و آن فرهنگ مدرسه سازی است.

خدمت به مدرسه سازی؛ خدمت به تعلیم و تربیت است

در ادامه نوری نیز، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود:"کسانی که کار مدرسه سازی انجام می دهند در حال جهاد مقدس هستند و هیچ کاری ماندگار تر از این نیست"، اضافه کرد: هیچ عملی در دنیا بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست و خدمت به مدرسه سازی؛ خدمت به تعلیم و تربیت است و یک مدرسه ساز در واقع مقام پیامبران را ارج می نهد و خدمت به دانشمندان و بزرگان می کند، چرا که دانشمندان و بزرگان از همین مدارس تربیت می شوند و خیرین در این امر سهیم هستند و اثرات این کار و فعل خود را در دنیا و آخرت می بینند.

مینو زمان؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه٨ نیز ضمن عرض خیر مقدم و ارائه گزارش؛ مدرسه را به بهشتی تشبیه کرد که دو درب دارد، یک درب برای ورود دانش آموزان و درب دیگر برای ورود به بهشت.

زمان، با اشاره به این که منطقه ٨ دارای ١٢ پروژه نوسازی به نیت ١٢ امام است، خاطر نشان کرد: از این ١٢ پروژه این مدرسه چهارمین مدرسه خیرساز منطقه ٨ است و پنجمین مدرسه نیز به نام پنج تن در ایام دهه فجر همین سال افتتاح می شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ٨ ادامه داد: وقتی با خدای خود یکرنگ باشیم و دل خود را برای خدمت به خلق خدا صاف کنیم خداوند هم کمک می کند و می توانیم کارهای بزرگی همچون مدرسه سازی انجام دهیم.

زمان، مدرسه سازی را همان انسان سازی و اندیشه سازی خواند و آن را باعث رشد جامعه دانست.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و اهدای گل و هدیه از خانواده زرازوند قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار