همایش مربیان پیشتاز شهرستان بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا) - همایش مربیان پیشتاز شهرستان بهاباد با حضور مدیر سازمان دانش‌آموزی استان، مدیر و معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بهاباد و مربیان و دانش‌آموزان در دبستان دخترانه شاهد شهید مدرس برگزار شد و ازمربیان و دانش‌آموزان نمونه و برتر با اهدای لوح تقدیر و هدایائی تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
همایش مربیان پیشتاز شهرستان بهاباد برگزار شد

منصور کریمی، رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد، در این همایش در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از مربیان طرح پیشتاز مدارس این شهرستان اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل گروه های پیشتاز، تقویت توانمندی های فردی و گروهی دانش آموزان است و توانمند کردن هر یک از اعضای گروه برای بهتر زندگی کردن و ایجاد زمینه برای شکوفایی استعدادهای جسمی، فکری، اجتماعی و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های گروهی، از دیگر اهداف این تشکل است.

وی بیان کرد: آموزش مربی توانمند برای هدایت و راهبری فعالیت‌های دانش‌آموزی مهمترین ماموریت این سازمان است، چرا که اگر در مدارس مربی آموزش دیده نباشد، هیچ‌یک از اهداف مدنظر محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان دانش آموزی اداره استان یزد ضمن تشکر از معاونت پرورشی و فرهنگی و همه افرادی که در زمینه فعالیت های سازمان دانش آموزی متحمل زحماتی شدند گفت: فعالیت پرشور پیشتازان، فعالیت مربیان و اعضای پیشتاز در ایام کرونا نه تنها کم نشد، بلکه با شرکت در پویش های فصلی و مناسبتی و تولید محتوای با کیفیت شاهد درخشش آن فعالیت ها در سطح مدارس بودیم.

وی افزود: نقش آفرینی هایی که دانش آموزان انجام می دهند ضمن اینکه موجبات اعتلا و رشد دانش آموزان را فراهم می کند و مهارت‌های لازم برای اداره زندگی و اداره جامعه در آینده را در دانش آموزان ایجاد می کند، هویت اسلامی و ایرانی و انقلابی را در آنها نهادینه می کند.

منصور کریمی بیان کرد: توسعه مشارکت دانش آموزان و زمینه سازی تعلیم و تربیت اسلامی در ابعاد مختلف از محور برنامه‌های سازمان دانش آموزی است.

وی فعال سازی مجامع مختلف اعضا و مربیان، مجلس دانش آموزی، تربیت خبرنگار دانش آموز و توسعه خبرگزاری پانا را از دیگر اقدامات اجرایی شده دانست.

این مقام مسئول با تاکید بر پرورش دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: باید گام‌های مؤثر و اساسی در راستای اجرای این مهم داشته باشیم.

کریمی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از زحمات مربیان پیشتاز - فرزانه و هم اندیشی در خصوص اهداف و جایگاه سازمان دانش آموزی دانست و افزود: ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

مدیر سازمان دانش آموزی یزد با بیان اینکه باید از نیروهای بالقوه در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش نهایت استفاده بشود، گفت: باید در این زمینه از ظرفیت‌های بالقوه دانش آموزان استفاده کرد.

همچنین در این مراسم مدیر آموزش و پرورش بهاباد در سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان درشهرستان بهاباد پرداخت.

در پایان این همایش از مربیان فعال تشکیلات پیشتاز - فرزانه شهرستان بهاباد با اهدای لوح تقدیر و هدایائی تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: حمیدرضا اخوان بهابادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار