رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور:

۷۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی موتورسیکلت سواران و عابران پیاده هستند

تهران (پانا) - رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور گفت در ۹ ماهه سال جاری متاسفانه ۷۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی معابر شهری کشور مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده بودند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
۷۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی موتورسیکلت سواران و عابران پیاده هستند

به گزارش سایت پلیس راهور، سرهنگ محمدباقر سلیمی در تشریح این خبر گفت: برابر تحلیل آمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در ۹ ماه سال جاری، ۷۸درصداز جان‌باختگان مربوط به موتورسیکلت سواران و عابر پیاده می باشد که ۳۶ درصد آن مربوط به موتورسیکلت سواران و ۴۲ درصد از جان باختگان به عابرین پیاده تعلق دارد.

وی افزود: کمترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد ، ایلام ،البرز ، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بوده و بیشترین جان باختگان‌ موتورسیکلت سوار مربوط به ۵ استان تهران بزرگ، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان می باشد.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور پیرامون علل جان باختن موتورسواران در تصادفات اظهارکرد: برابر تحلیل‌های سازمان پزشکی قانونی ۷۵درصد موتورسیکلت سواران در اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خونریزی های شدید مغزی جان خود را از دست داده اند. بنابراین استفاده از کلاه ایمنی در پیشگیری از مرگ و میر نقش مستقیم دارد.

وی گفت: نقش کلاه ایمنی به عنوان یک ابزار ساده ولی محافظت کننده، بسیار تعیین کننده است و از عموم هموطنان خانواده ها و افرادی که از موتور سیکلت استفاده می کنند تقاضا می‌کنیم از کلاه ایمنی استفاده مستمر داشته باشند.

سرهنگ سلیمی دومین عامل جان باختن موتورسواران در تصادفات را ناشی از تردد در معابر بزرگراهی ، تونل‌های شهری و تردد در زمان هایی که سطح معابر ناشی از بارندگی لغزنده هستند، برشمرد و گفت: توصیه پلیس این است که با توجه به افزایش احتمال بروز تصادفات شدید، بین موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه موضوع عدم تردد در معابر بزرگراهی و تونل های شهری و عدم تردد در شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر مد نظر این کاربران قرار گیرد.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور در ادامه بیان داشت: ۸۵ درصد جان باختگان موتورسیکلت افراد ذکور هستند و ۱۵ درصد باقیمانده شامل بانوان ترک نشین می باشند. همچنین گروه سنی جانباختگان را بین ۱۴ تا ۴۴ سال تشکیل می دهد.

سرهنگ سلیمی یکی دیگر از عللی که باعث جان باختن موتورسیکلت سواران می باشد را استفاده جمعی از آن دانست و افزود: موتورسیکلت برابر طراحی استاندارد و مقررات که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی شده، ظرفیت آن یک نفر است. ولیکن در پاره‌ای اوقات این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی حتی تا ۵ الی ۷ نفر هم قرار می‌گیرد که متاسفانه در همین سال جاری شاهد دو تصادف جمعی موتورسیکلت هر کدام با ۵ نفر سرنشین بودیم که در حادثه اول هر پنج نفر که اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند و در حادثه دوم نیز ۳ نفر فوت و دو نفر به شدت مجروح شدند.

وی گفت: از رانندگان عزیز انتظار داریم، در مناطق مسکونی برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت نموده و توجه کافی و لازم را به جلو داشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار