معلمان حافظان مکتب شهید سلیمانی هستند

ارومیه (پانا) - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت معلمان حافظان مکتب شهید سلیمانی هستند و صیانت از اندیشه وی جهادی نیازمند عزمی جهادی است.

کد مطلب: ۱۲۴۵۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمان حافظان مکتب شهید سلیمانی هستند

حجت الاسلام والمسلمین علی متین در مراسم "اناالقاسم" در ارومیه در جمع بسیج فرهنگیان و روسای ادارت آموزش و پرورش مناطق 24 گانه استان افزود: تمسک شهید سلیمانی به آموزه های قرآن کریم و عمل به دستورات خداوند موجب شد تا وی محبوبیت و موفقیتهای جهادی مختلفی به دست اورد.

وی با بیان اینکه محبوبیت در جامعه اجباری و به زور و جبر حاصل نمی شود، اظهار کرد: مشکل ما این است که می خواهیم اجباری محبوب شویم در حالیکه شما باید عمل صالح انجام دهید و با ریاست و اصلاح طلبی و اصول گرایی انسان محبوب نمی شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: قرآن کریم انسان مومن و متعهد می خواهد چرا که هر کسی مومن و متعهد باشد به خواست خداوند عمل کند جعل محبت برای وی با خداست.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار اهل تحقیق و پژوهش بوده است ادامه داد: خودشناسی و خداشناسی در این فرد موج می زند و در تمام شئون زندگی اش جاریست و پشتوانه اصلی محبوبیت وی به اتصال خداوند سبحان برمی گردد و هرکسی به خدا متوسل شود از او نیرو و قدرت و محبوبیت می گیرد.

حجت الاسلام متین با اشاره به اینکه معلمان اهل تحقیق هستند و باید هر مطلبی را با تحقیق و تفحص بپذیرند اضافه کرد: معلمان باید درباره محبوبیت این شهید و نیز سیره زندگی وی برای دانش آموزان سخنرانی کنند و یادآوری رشادت های وی برای نسل های آینده می تواند توشه راه باشد.

وی بیان کرد: مدیران باید به گونه ای فعالیت کنند که وقتی اعتبار مدیریت تمام شد در دلها ماندگار باشند و همیشه نام نیک آنان در خدمت رسانی به شهروندان برسر زبان ها جاری باشد.

حجت الاسلام متین با اشاره به اینکه باید تمام کارها برای رضای خدا باشد ادامه داد: شهید سلیمانی اهداف متعالی داشتند و برای دسترسی به این اهداف تلاش می کردند به گونه ای که این اهداف موجب محبوبیت وی شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اخلاص و صدق و صفای وی از جمله سایر خصیصه های وی بوده است که نمونه بارز یک فرد انقلابی را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه معلمان باید مکتب وی را تکثیر و تفسیر کنند اظهار کرد: کودکان و نوجوانان تا 18 سال در مدارس تحصیل می کنند و این بر دشواری کار معلمان در زمینه پرداختن به مکتب شهید سلیمانی می افزاید.

سرهنگ شهاب احمدی، مسئول بسیج فرهنگیان سپاه شهدا نیز در مراسم گفت: استکبار و دشمنان قسم خورده نظام، هیچ ارزشی برای حاکمیت رسمی و قانونی ملت‌ها قائل نیستند؛ برای رسیدن به خواسته‌های پلیدشان، هر جا که بتواند با زور و نیروی نظامی و آنجا که زورشان نرسد با تهاجمات فرهنگی و نفوذ به دنبال مقاصد شوم استعماری است، شهادت شهید سلیمانی نیز در همین راستا بود.

وی اضافه کرد: اما نظام تعلیم و تربیت و نهادهای بسیجی و انقلابی باید مکتب شهید سلیمانی را در همه برنامه ریزی های خود مد نظر داشته باشند و با این روش ها به رویارویی توطئه های استکبار رفته و در مقابل جنگ نرم آن ها صف آرایی کند.

احمدی در این رابطه ادامه داد: منش مجاهدانه این شهید در پیروی و اطاعت محض از ولایت و خدمت خالصانه به مردم و سبک زندگی خاص در سالیان پاسداری از او اسطوره‌ای بی بدیل ساخت که پرتو آن تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) بر تارک جبهه پرخیر مقاومت اسلامی خواهد درخشید.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهدا به برنامه ریزی زیرکانه دشمن در فراموش شدن نام شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره شهید سلیمانی و گرامیداشت رشادت های آن بزرگوار یک رسالت بزرگ برای جامعه است، طی روزهای اخیر دشمنان قسم خورده نظام در یک برنامه ریزی زیرکانه در تلاش بودند تا اقدامات شهید سلیمانی را به ورطه فراموشی بسپارند که این عملیات و رفتارهای آنان در شبکه های اجتماعی با پاسخ قاطع و راسخ مردم خنثی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار