کشف کلاهبرداری 15صفحه اینستاگرامی

تهران (پانا) - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینستاگرامی که تحت عنوان فروش پوشاک ارزان قیمت از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد و گفت در این عملیات بیش از 15 صفحه اینستاگرامی شناسایی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
کشف کلاهبرداری 15صفحه اینستاگرامی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش پوشاک از آنها کلاهبرداری کرده اند.

وی عنوان کرد: شکات در ادامه اظهار داشتند، در فضای مجازی به دنبال خرید پوشاک بوده که در یک صفحه اینستاگرامی کالای مورد نظر خود را مشاهده و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور اقدام به خرید کرده و بلافاصله پس از واریز وجه دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین های این صفحات که 2 بودند را شناسایی و پس از تشریفات قضائی متهمان در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه این افراد بیش از 8 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، افزود: متهمان پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشتند با راه اندازی بیش از 15 صفحه اینستاگرامی تحت عنوان شعبات مختلف یک برند پوشاک با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودیم.

این مقام مسئول توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود میدانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود، شهروندان همچنین می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار