برگزاری یادواره شهیدان قاسم سلیمانی و محمد صادق سلیمی در شیروان

شیروان (پانا) - یادواره شهیدان گرانقدر قاسم سلیمانی و محمد صادق سلیمی با حضور خانواده معظم شهید و جمعی از مسئولان و بسیجیان در مسجد جامع روستای منصوران شهرستان شیروان برگزار شد

کد مطلب: ۱۲۴۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهیدان قاسم سلیمانی و محمد صادق سلیمی در شیروان

امام جمعه شهرستان شیروان در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و مدافعین حرم، به ویژه شهیدان قاسم سلیمانی و محمد صادق سلیمی گفت: در این یادواره، خود شهیدان، میزبان واقعی ما هستند و حضور همه ما در این محفل، با عنایت آنهاست که اگر این چنین نبود، این توفیق برای هیچ کدام از ما حاصل نمی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی با اشاره به اینکه حضور در محفل شهدا برکات فراوانی دارد و باید از این نعمت بهره مند شویم افزود: شهید سلیمانی با شهادتش، باعث سست شدن پایه‌های پوشالی استکبار و محور مقاومت در دنیا شد و خیلی عجیب است که شهادتش بیشتر از زمان حیاتش، در جامعه تحول ایجاد کرده است.

وی در پایان با ابراز تشکر از تلاش های همه عوامل برگزارکننده این یادواره گفت: همه ما باید بصیرت و نگاه شهدا را نسبت به زندگی خود داشته باشیم، بنابراین بزرگ ترین امتیاز شهید سلیمانی این بود که ارتباطش را با خدای خودش محکم کرد و خداوند هم او را بزرگ و وجود و شهادتش را پر برکت کرد.

امام جماعت آستان مقدس امام زاده حمزة الرضا(ع) شهر زیارت نیز گفت: انسان نمی تواند نسبت به مسائل اطراف خود بی تفاوت باشد و به همین خاطر است که حس مسئولیت پذیری، یکی از مهمترین مسائلی است که همه ما باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم. بنابراین وقتی، به نام، یاد و عشق شهدا، در این محفل معنوی شرکت می کنید، نشان از وجود حس مسئولیت پذیری در همه شما عزیزان است.

حجت الاسلام سید جواد حسینی اولین مسئولیت پذیری هر فردی را در قبال خداوند متعال بیان کرد و افزود: وقتی که خداوند منان این‌همه نعمت و امکانات به ما داده است، هدف، نیت، قدم به قدم زندگی، مسیر بندگی و اطاعت همه ما باید، در قبال خداوند، درست باشد.

وی دومین و سومین مسئولیت پذیری افراد را در قبال پیامبر اکرم (ص) و امامان (ع) بیان کرد و گفت: با گوش دادن به کلام اهل بیت و با اطاعت از رفتار، کردار و با همراهی و حرکت در مسیر و در کنار آنان بودن، می توان به پیروزی رسید.

حسینی در ادامه گفت: همان گونه که حس مسئولیت پذیری، مدیریت، تدبیر، کاردانی، ولایت‌پذیری و مهربان بودن در اوج شجاعت در مالک اشتر موج می زد، این شیوه رفتاری نیز در شهید سلیمانی قابل مشاهده بود و همان گونه که دشمنان از نام مالک اشتر می ترسیدند، از نام شهید حاج قاسم سلیمانی نیزهراس داشتند.

وی در پایان افزود: شهید سلیمانی در زمان حیات خود، با سرکشی از فرزندان شهدای حرم، کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و سیل زدگان خوزستان و ...، همیشه در کنار مردم بود و به آن ها کمک می کرد. ما نیز به همه شهدا و به ویژه این شهید عزیز افتخار می کنیم و امیدواریم که همانند آنان در مسیر اطاعت و بندگی خداوند و ولایت ائمه اطهار (ع) حرکت کنیم.

دهیار روستای منصوران شهرستان شیروان نیز در این یادواره گفت: خون همه شهدا و به ویژه شهید سلیمانی، در رگ های همه ما جاری است و امیدواریم که بتوانیم ادامه دهنده راه و مکتب این شهدای بزرگوار باشیم.

سید محمد معدنی افزود: این یادواره برای اولین بار است که برای تنها شهید گرانقدر این روستا، شهید محمد صادق سلیمی برگزار می‌شود.

وی از حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی، امام جمعه شهرستان شیروان، خانواده شهید گرانقدر محمد صادق سلیمی، زینب جهان مطاع بخشدار مرکزی، رمضانعلی رازقی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان، فرهاد زراعتکار، شهردار و اعضای شورای شهر زیارت، اعضای شورای اسلامی روستا، یعقوب زیارتی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی زیارت، اعضای هیئت امناء و بسیجیان پایگاه مسجد و اهالی روستای منصوران در اولین یادواره شهدای این روستا تشکر کرد.

قرائت قرآن توسط قاری استانی ابوالفضل دامود، پخش سرود ملی و صلوات خاصه، اهدای هدیه به سرکار خانم زهرا سلیمی خواهر شهید گرانقدر محمد صادق سلیمی، مداحی توسط مداح اهل بیت، رضا وقاری، عطرافشانی گلزار شهید محمد صادق سلیمی همراه با قرائت فاتحه، اقامه نماز جماعت و پذیرایی از دیگر برنامه های این یادواره بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار