ستاری‌فرد:

امروزه ورزش دانش‌آموزی صرفاً یک‌ امر تفریحی و‌ تفننی نیست

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز ورزش دانش‌آموزی صرفاً یک‌ امر تفریحی و‌ تفننی نیست، گفت با توجه به اقتضای زمان و فراگیری بیماری کرونا و فاصله طولانی مدت دانش‌آموزان از مدرسه، موضوع و مساله تربیت‌بدنی مدارس به عنوان مساله و موضوع اولویت‌دار آموزش و پرورش خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۴۴۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
امروزه ورزش دانش‌آموزی صرفاً یک‌ امر تفریحی و‌ تفننی نیست

صادق ستاری‌فرد، معاون جدید تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه معاونین این وزارتخانه، اظهار کرد: خدا را شاکرم که به عنوان یک عشایر‌زاده به برکت نظام جمهوری اسلامی مورد اعتماد دولت آیت‌الله رییسی قرار گرفتم. امیدوارم آقای حمیدی در استمرار برنامه‌های تحولی ما را یاری کنند.

وی افزود: جایگاه تربیت بدنی و سلامت در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که تربیت بدنی رایگان و سلامت عمومی به عنوان حق همگانی و وظیفه دولت مورد تاکید قرار گرفته است. توسعه و‌ تأمین و تقویت ورزش مدارس و تربیت بدنی دانش‌آموزان مورد اشاره سند تحول بنیادین بوده است.

ستاری‌فرد بیان کرد: در نظام حکمرانی ورزش، موضوع ورزش تربیتی و ورزش مدارس به عنوان یکی از محورهای اصلی مدنظر قرار گرفته است. اگر می‌خواهیم ورزش در کشور تثبیت شود و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی را به دانش‌آموزان منتقل کنیم، باید به ورزش مدارس و تن‌درستی دانش‌آموزان توجه خاص کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز ورزش دانش‌آموزی صرفاً یک‌ امر تفریحی و‌ تفننی نیست، گفت: با توجه به اقتضای زمان و فراگیری بیماری کرونا و فاصله طولانی مدت دانش‌آموزان از مدرسه، موضوع و مساله تربیت بدنی مدارس به عنوان مساله و موضوع اولویت‌دار آموزش و پرورش خواهد بود.

وی اضافه کرد: ان‌شاالله ورزش و نهادهای فرهنگی با همکاری همکاران خدوم و مجاهدم، یک مبنای تحولی در ساحت زیستی و بدنی مستقر کنیم. تلاش خواهم کرد تا سند تحول بنیادین و برنامه تحولی دولت و برنامه پیشنهادی وزیر را با اقدامات تحولی و با تکیه بر اصل عدالت محوری اجرا کنم.

ستاری‌فرد اظهار کرد: خوشحالم که به عنوان یک دانش آموز مناطق محروم امروز در خدمت مردم هستم. من از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد بدنه آموزش و پرورش شدم و مجدداً با بازگشت به مدارس عشایر خدمت کردم و سپس مامور خدمت به وزارت آموزش و پرورش شدم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مرکز پژوهش‌های مجلس تلاش کردم تا به طرق مختلف آنچه که خیر و صلاح دستگاه آموزشی است را پیگیری کنم. از قوانین بودجه سنواتی گرفته تا قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی و اداره آموزش و پرورش و طرح تامین نیروی اموزش و پرورش.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار