معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین:

هزار و ۶۰۰ برنامه به مناسبت هفته بصیرت در مدارس قزوین اجرا می‌شود

قزوین(پانا)-معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین گفت در دهه بصیرت و میثاق با ولایت امسال براساس شیوه‌های آموزشی، برنامه‌های متعدد و متنوعی در سطح مدارس استان تدارک دیده شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
هزار و ۶۰۰ برنامه به مناسبت هفته بصیرت در مدارس قزوین اجرا می‌شود

حسن رحیم خانی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همزمان با هفته بصیرت یک هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی، بصیرتی و انقلابی در مدارس استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رحیم خانی افزود: در دهه بصیرت و میثاق با ولایت امسال براساس شیوه های های آموزشی، برنامه‌های متعدد و متنوعی در سطح مدارس استان تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه‌ها با هدف ارتقای آگاهی و بصیرت‌ افزایی، ترویج گسترش فرهنگ ایثار، شجاعت، مقاومت و تبیین معارف، آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مقاومت در بین دانش‌آموزان آماده‌ سازی شده است.

رحیم خانی با اشاره به این برنامه ها، گفت: تبیین سیره حضرت زهرا (س) در موضوع روشنگری و دفاع از ولایت تا شهادت، تشریح دیدگاه‌های مقام معظم رهبری با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی (شبکه شاد)، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره شعر رهپویان وصال با موضوع سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و مسابقه کتابخوانی قهرمان من با همکاری نهاد کتابخانه‌ها از جمله این برنامه ها است.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری نشست‌های بصیرتی و تبیین ابعاد حماسه ۹ دی برای دانش آموزان و همکاران در ایام دهه بصیرت به همت بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی به ویژه شبکه شاد به همت تشکل‌های دانش آموزی، درج جملات قصار مقام معظم رهبری در سربرگ مکاتبات اداری و راه اندازی پویش‌های فرهنگی و هنری با موضوع شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و نشست‌های سیاسی در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

این مسئول برگزاری همایش‌ها و ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی را بستری مهم و تاثیرگذار برای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های ملی و مذهبی به نسل جدید عنوان کرد و افزود: در این راستا همایش محوری دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با محوریت دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می شود.

وی بر ضرورت ترویج مکتب سردار سلیمانی و پرداختن به ویژگی های شخصیتی، سیره عملی، بصیرت و دشمن شناسی سردار سلیمانی تاکید کرد و یادآور شد: جوانان باید با مکتب شهید سلیمانی به خوبی آشنا شوند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

از ۹ تا ۱۹ دی ماه به عنوان دهه بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است.

خبرنگار:فهیمه نصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار