سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

وضعیت کرونا در خوزستان شکننده است

اهواز (پانا)-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بروز سویه اُمیکرون در کشور گفت شرایط شکننده است بنابراین باید مراقبت کنیم تا ساده‌انگاری ایجاد نشود.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت کرونا در خوزستان شکننده است

محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۱ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته گذشته موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان نسبت به هفته قبل از آن تغییر عمده‌ای نداشته است. تعداد بیماران نیازمند تست نیز از ۹۰۰ نفر به ۷۵۰ نفر رسیده است. در هفته گذشته روزانه ۱۵ تا ۲۵ مورد مثبت، پنج مورد بستری و صفر تا دو مورد فوتی داشته‌ایم.

سرمست با اشاره به بروز سویه اُمیکرون در کشور گفت: شرایط شکننده است بنابراین باید مراقبت کنیم تا ساده‌انگاری ایجاد نشود.

وی بیان کرد: هر چند تاکنون موردی از ابتلا به اُمیکرون در خوزستان نداشته‌ایم اما با توجه به اینکه تنها از یک درصد موارد قطعی ابتلا تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود، قطعا اُمیکرون وارد خوزستان هم شده است بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه اجرا شوند.

سرمست افزود: پیشنهادی در مورد برگشت ورزشگاه‌ها به حالت عادی داشتیم که ستاد ملی مقابله با کرونا این کار مخالفت کرده است و در خوزستان نیز باید با این کار مخالفت شود.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان نیز گفت: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون در جمعیت هدف ۸۳ درصد، نوبت دوم ۶۷ درصد و نوبت سوم ۱۰.۵ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: استقبال از تزریق دوز سوم در اهواز، اندیمشک، دزفول و مسجدسلیمان بسیار خوب بوده است که امیدواریم مردم در همه شهرها سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند. بر اساس بررسی‌ها مدیران استان خوزستان نیز هنوز دوز سوم را دریافت نکرده‌اند بنابراین باید این کار را از ادارات شروع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار