دبیر خیر ادبیات فارسی مدرسه میره ای ناحیه ۴ کرج در گفت گو با پانا عنوان کرد:

گاهی افراد در عین ثروتمندی فقیرند، زیرا تنها سرمایه‌شان پول است

کرج (پانا) - دبیر ادبیات فارسی مدرسه میره ای ناحیه 4 کرج عنوان کرد گاهی افراد در عین ثروتمندی فقیرند، زیرا تنها سرمایه‌شان پول است. بنابراین در این روزهای سخت کرونایی کمک کردن و یاری‌رساندن به یکدیگر از جمله شایسته‌ترین عمل‌ها به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۲۴۳۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
گاهی افراد در عین ثروتمندی فقیرند، زیرا تنها سرمایه‌شان پول است

علی فیاض بخش، دبیر ادبیات فارسی مدرسه میره ای ناحیه 4 کرج یکی از معلمانی است که در شرایط کرونایی به دانش آموزان خود به صورت حضوری تدریس می کرد، ضمن اشاره به مشکلات به وجود آمده پس از کرونا، در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «زمانی که تمام جهان درگیر کرونا و شیوع سریع این ویروس شد، بدون شک همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد که به نظر من مهم ترین اتفاق غیرحضوری شدن مدارس بود.»

وی اضافه کرد: «پس از اعلام این خبر، اولین کاری که انجام دادم تهیه و ضبط ویدیوهای آموزشی بود. خصوصا بخش هایی از درس که نیاز به توضیح بیشتری داشت، در نتیجه قریب به 120 فیلم آموزشی برای دانش آموزان به همراه صدا و همینطور فایل درسنامه به صورت تکمیلی آماده کردم تا در آموزش مجازی از آن بهره ببرند.»

فیاض بخش در ادامه افزود: «در برگزاری برخی از کلاس های حضوری مشکلات متعددی اعم از حضور نیافتن برخی دانش آموزان در کلاسها وجود داشت اما تا جایی که توانستیم با همراهی معاونان مدرسه، دانش آموزان را به کلاسها بازگرداندیم.»

این دبیر آموزشگاه با بیان مشکلات شخصی برخی دانش آموزان، عنوان کرد: «دانش آموزانی بودند که گوشی موبایل برای شرکت در کلاس‌های مجازی نداشتند برای این دانش آموزان جزوه ای تکمیلی تهیه کرده و در اختیارشان قرار دادم، اما ناگفته نماند تعدادی حتی هزینه خرید جزوه را هم نداشتند و درسنامه ها را بدون دریافت هیچ هزینه ای به دانش آموز داده ام زیرا در این بین نقش ما به عنوان یک انسان شناخته می شود. هر یک از ما با هر پست و مقامی می توانیم کمک حال دیگری باشیم خداوند درِ نیکی را برای همه گشوده فقط کافیست روزنه ای را که از طریق آن می توانیم به یکدیگر کمک کنیم را بیابیم. به نظر من به دست آوردن حال خوب از طریق کمک کردن به هم نوع است، اما به شرطی که کمک از روی ترحم و دلسوزی صورت نگیرد.»

در ادامه فیاض بخش تصریح کرد: «زمانی که به خانه دانش آموز بی بضاعتی مراجعه می کردم رفتاری داشتم که گویا من به دانش آموز نیاز دارم و حس می کرد مکملی برای من است. مسئله قابل توجه دیگر بحث دانش آموزانی بود که به دلیل خجالت از دبیر، امکان رفتن به منزل آنها نبود ولی سعی می کردم در خودروی شخصی و گاهی اوقات در مدرسه به آنها آموزش بدهم.»

این دبیر خَیِر از دلایل دیگر خود برای انجام این کارها گفت: «دانش آموزانی داشته ام که کودک کار یا سرپرست خانوار بوده و زمانی برای تحصیل نداشتند به جرئت گفته ام که در هر ساعت از شبانه روز در خدمتشان هستم و نمی گذارم از تحصیل باز بمانند در دوران کرونا اکثر والدین از وضعیت درسی فرزندشان مطلع نبودند و به دلیل اینکه دانش آموزان با گوشی سروکار داشتند درگیر برنامه های دیگری به جز کلاس مجازی بودند اما در این میان می توان به مزایای آموزش غیرحضوری هم اشاره کر.د به عنوان مثال کرونا بهترین فرصت ممکن برای دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم بود زیرا مدت زمان بیشتری را در خانه سپری می کردند ولی متاسفانه این فرصت مدیریت نشد و مورد استفاده شان قرار نگرفت. در کل من وسواس خاصی نسبت به دانش آموزانم دارم و برای موفقیت شان از هیچ کاری دریغ نمی کنم گاهی اوقات همکاران من هم شک می کنند که چرا من به این شدت با اولیا صحبت می کنم چون وظیفه یک معلم فقط تدریس در مدرسه است و متاسفانه در غیر این صورت به چشم خوبی به قضیه نگاه نمی کنند. »

دبیر مدرسه میره ای در پایان تاکید کرد: «هیچ چیزی نمی تواند مانند حس کمک کردن به فردی، حال دل افراد را خوب کند. گاهی انسان‌ها در عین ثروتمندی فقیرند زیرا تنها سرمایه شان پول است، در حالی که سرمایه اصلی حال خوب خود و دیگران است، زمانی که مقصد انجام کاری خدا باشد هیچگاه قلبی اندوهگین نخواهد ماند. هنگامی که توانستید در راه مثبت از دیگران بهتر باشید و نیکی دیده نشود آنجاست که کار را درست انجام داده اید. اگر هر فرد در حد توانش به هم نوع خود یاری برساند بدون شک این کار را ترویج کرده و از الطاف الهی بهره‌مند خواهند شد.»

خبرنگار ؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار